۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۱۴۸۱۰
مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه:

راز موفقیت امام خمینی الگوگیری از سیدالشهدا بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور در جمع مداحان و روحانیون کاروان های اعزامی به عتبات، راز موفقیت نهضت امام خمینی(ره) را الگوگیری درست از قیام عاشورا و حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: اگر می خواهید به موفقیت دست یابید، باید همین راه و روش را پی بگیرید.
حجت الاسلام سيد عبدالفتاح نواب مسؤول دبير خانه شوراي عالي حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور، در جمع روحانیون و مداحان کاروان های اعزامی به عتبات عالیات با اشاره به ایام الله دهه فجر ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب را برای مردم بسیار مهم خواند.

 

وی که در هتل جواهر محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا سخنرانی می کرد، به ویژگی و تشابه های نهضت امام خمینی(ره) و نهضت امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: اگر امروز انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است و سی و شش سال از عمر با برکت آن می گذرد به دلیل این است که امام راحل برای پیروزی انقلاب از حضرت سیدالشهدا(ع) الگو گرفته بودند.

 

حجت الاسلام نواب روشنگری را از جمله ویژگی ها برجسته قیام حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) برشمرد و گفت: همان گونه امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا به روشنگری پرداخت، امام خمینی(ره) نیز به تبعیت از ایشان مردم را نسبت به ظلم و ستم های رژیم شاهنشاهی آگاه کرد.

 

وی فرصت شناسی را از دیگر ویژگی های نهضت اسلامی امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: امام راحل همیشه از همه فرصت ها به صورت دقیق استفاده می کردند و نمی گذاشتند که فرصت ها به راحتی از دست برود و یا اینکه برخی بخواهند از او سوء استفاده کنند؛ روحانیون نیز اگر می خواهند در کار خود موفق باشند باید از فرصت ها به خوبی بهره بگیرند و به تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب و نظام بپردازند.

 

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور، ادامه داد: شفافیت در راه و برنامه ها از دیگر ویژگی های موفق امام خمینی(ره) بود ایشان در زندگی و کارشان این روش ائمه اطهار و پیامبران را در پیش گرفت و توانست به موفقیت های بزرگی دست یابد؛ بنابراین اگر می خواهیم در کارهای خود موفق باشیم باید کارها و رفتارمان شفاف باشد و زمینه بدبینی دیگران را فراهم نکنیم.

 

وی خطاب به روحانیون و مداحان، افزود: شما عزیزان اگر می خواهید موفق باشید باید تمامی حرکت ها و کارهای خود را به صورت شفاف به مردم بیان کنید، اگر چنین شد، مردم هم به شما اطمینان خواهند کرد و همراهی ها لازم را انجام می دهند؛ بنابراین راز موفقیت نهضت امام خمینی(ره)، الگو گیری درست از قیام عاشورا و حضرت سیدالشهدا(ع) بود./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات