۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۱۴۷۸۳

سوء‌ استفاده فرانسه از قوانین جدید علیه مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ گروه‌های فعال حقوق بشر می‌گویند پلیس و مقام‌های دولتی فرانسه از قانون وضعیت فوق‌العاده در این کشور که پس از حملات پاریس اعمال شده است علیه مسلمانان سوءاستفاده می‌کنند.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عفو بین‌الملل دیروز، 14 بهمن‌ماه، در گزارشی اعلام کرد: وضعیت فوق‌العاده موجب جست‌وجوی بدون مجوز خانه‌ها، صدور صدها دستور مقررات منع رفت‌وآمد و ایجاد مزاحمت برای زندگی تعداد بی‌شماری از مردم فرانسه شده است.


 
در این گزارش آمده است: نیروهای امنیتی به شیوه‌هایی نامناسب برای مقابله با تهدیدهای تروریستی، افراد را که بیشتر آن‌ها مسلمان هستند سرکوب می‌کنند.


 
مارکو پرولینی، نویسنده این گزارش می‌گوید: «مردم وقتی بیدار می‌شوند 20 تا 30 مامور پلیس را می‌بینند که به خانه آن‌ها حمله کرده‌اند، در بسیاری از موارد دست‌بند به دستان آن‌ها زده می‌شود و پلیس اسلحه را به سوی آن‌ها نشانه می‌گیرد.»


 
وی می‌گوید: در اسناد متعدد مربوط به جست‌وجوی خانه به خانه افراد، عبارت «تهدید علیه نظم عمومی و امنیت» دیده می‌شود.


 
قانون جدید وضعیت فوق‌العاده به نیروهای پلیس و مقام‌های فرانسوی اجازه می‌دهد تا افراد را بدون محاکمه در خانه‌هایشان حبس کنند و بدون تائید قضایی خانه‌ها را جست‌وجو و وب‌سایت‌های مشکوک را مسدود کنند.   


 
همچنین بر اساس این قانون، برگزاری تظاهرات در فرانسه ممنوع است. این قانون به پلیس اجازه می‌‌دهد گروه‌ها را به ظن انجام اقدامات تحریک‌آمیز جدی علیه نظم عمومی منحل کند.


 
عفو بین‌الملل می‌گوید مسؤولان فرانسوی افراد را «به دلایلی بسیار ضعیف» و بر اساس شک و سوءظن به عنوان هدف خود انتخاب می‌کنند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات