۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۳۱۴۲۳۵
امام جمعه بندر امام:

امام خمینی ایستادگی و استقلال را به مردم جهان آموخت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرامام با اشاره به رهبری و شخصیت بی نظیر امام خمینی(ره) و پیاده سازی نظام حکومتی اسلامی گفت: ایشان مقاومت، ایستادگی و استقلال را به ملت های جهان به ویژه کشورهای اسلامی آموختند.
حجت الاسلام محمد تابش ، امام جمعه بندر امام خميني (ره)

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تبریک دهه فجر با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی و شعار نه شرقی نه غربی و استقلال طلبی آن در جهان 2 قطبی آن زمان گفت: در جهان 2 قطبی شرق وابسته به شوروی و غرب وابسته به آمریکا هیچ کشوری امکان حرکت انقلابی مستق بدون وابستگی به آنها را نداشت.

 

امام جمعه بندرامام با اشاره به این که امام خمینی(ره) در چنین فضایی، انقلاب اسلامی را براساس اسلام و اراده ملت و بدون وابستگی به شرق و غرب هدایت کرد، ادامه داد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی چارچوب وابستگی به قدرت های جهان و 2 قطب آن را درهم شکست.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) جهان بشریت را از قید اسارت ابرقدرت های بزرگ نجات داد، افزود: ملت های جهان به ویژه کشورهای اسلامی درس مقاومت، ایستادگی و استقلال را از ایشان آموخته و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مستقل و بدون وابستگی 37 سال است که به حیات خود ادامه می دهد.

 

این مقام مسؤول، امام خمینی(ره) را شخصیت منحصر به فرد و بی مثال در دوران انقلاب اسلامی دانسته و اظهارداشت: ایشان از حیث علمی، معنوی، بصیرت سیاسی و نظام سازی بی همتا بوده و نظام حکومتی اسلامی را برنامه ریزی و به اجرا درآورد و بعید است که شخص دیگری به غیر از ایشان در این باره بتواند چنین اقدامی را انجام دهد.

 

حجت الاسلام تابش با اشاره به ضرورت آشنایی جوانان با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی گفت: نظام آموزشی کشور در مقاطع مختلف تحصیلی براساس اهداف و اصول انقلاب اسلامی تنظیم و نظریه ها و ایده های آن را باید در مجامع علمی به ویژه دانشگاه ها جا انداخته و برای این کار نگاهی انقلابی به مجامع علمی و نظام آموزشی داشته باشیم.

 

وی با بیان این که پیاده کردن آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی در نظام آموزشی عاملی در آشنایی نسل های پیش رو با تفکرات انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: تهاجم فرهنگی و تلاش های دشمنان برای جلوگیری از آشنایی جوانان با انقلاب اسلامی نشان از اهداف و آرمان های صحیح آن داشته و آشنایی نسل جوان با آن از طریق آموزش های دیگر شدنی نیست./9456/302/ب3

 

ارسال نظرات