۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۳۱۴۲۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

جنبه منفی رفع تحریم ها در بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان با تأکید بر لزوم تقویت روحیه استقلال و خودکفایی در صنعت کشور، گفت: جنبه منفی رفع تحریم ها در احتمال بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است تا از این طریق به دنبال رفاه و خرید بیشتر برویم.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل قمصري

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که با تلاش تیم مذاکره کننده به نتیجه ای رسید که گمانه زنی ها در رابطه با آن متفاوت است، گفت: برخی نتیجه مذاکرات را برد برد می دانند و برخی نیز دست آوردهای ایران در برابر امتیازات داده شده را کمتر می دانند.

 

وی افزود: ایران اسلامی بعد از شروع فعالیت های تحقیقاتی هسته ای با تحریم دشمن رو به رو شد و امروز نیز بسیاری از فعالیت های هسته ای ایران اسلامی ملغی شده است و در عوض بخشی از تحریم های را لغو کرده اند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که با لغو تحریم ها، فضا برای فروش کالا و همچنین واردات آسان تر شده و اقتصاد نیز رونق پیدا کرده است، گفت: تزریق پول به سیستم اقتصادی کشور را می توان مثبت و نفی دانست.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ با تأکید بر این که مسؤولان از فرصت به وجود آمده می توانند برای شکوفایی سیستم اقتصادی کشور استفاده کنند تا اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری را با قوت ادامه دهند و موانع موجود را از بین ببرند، گفت: جنبه منفی رفع تحریم ها در احتمال بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است تا از این طریق به دنبال رفاه و خرید بیشتر برویم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که با رفع تحریم ها ممکن است با ورود شرکت های مختلف خارجی، ایران اسلامی تا مدت ها به آن کشورها وابسته شود و استقلال فکری، صنعتی و تکنولوژی آن از بین برود، گفت: تحریم موجب شده تا با بهره گیری از توان داخلی بتوانیم مشکلات خود را حل کنیم.

 

دبیر جامعه روحانیت کاشان با ابراز نگرانی از دوران پسا تحریم در خصوص بی توجهی به توان داخلی، گفت: روحیه استقلال و خودکفایی در صنعت باید تقویت شود.

 

وی، بهره برداری مناسب از شرایط پسابرجام را موجب رونق اقتصادی دانست و گفت: عدم مدیریت صحیح دوران پسابرجام و روی آوردن به دلالی، وضعیت صنعتی کشور را بیش از قبل به خارج وابسته خواهد کرد.

 

حجت الاسلام شاه فضل گفت: صاحب نظران و اندیشمندان باید بیندیشند که به چه شکلی می توان اقتصاد مقاومتی را تقویت کرد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات