۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۱۳۶۶۱
امام جمعه اصفهان:

اتحاد رسانه ای حرکتی سازنده برای مطبوعات اصفهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که اتحاد رسانه ای حرکتی سازنده برای مبطوعات اصفهان است گفت: خانه مطبوعات به عنوان پایگاه رسانه ای استان باید فعالیت هایی را در خصوص رشد و ارتقای کمی و کیفی رسانه های استان انجام دهد.
امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، پیش از ظهر امروز در شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تبریک دهه فجر گفت: خانه مطبوعات به عنوان پایگاه مطبوعات و رسانه های استان باید فعالیت هایی را در خصوص رشد و ارتقای کمی و کیفی رسانه های استان انجام دهد.

 

وی با ابراز تاسف از نبود روزنامه ملی در استان اصفهان، گفت: مطبوعات اصفهان از نظر کمی رشد خوبی داشته اما متاسفانه وضعیت کلی استان نامطلوب است و محتوای مناسب باید بر روی دکه ها قرار گیرد تا نشریات فروش داشته باشند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از این که هر گروهی برای خود مطلبی را انتشار دهد، اظهار داشت: اصفهان در زمینه مطبوعات می تواند پیشرفت کند اما شرطش این است که یک گروه متخصص از ارباب جراید دور هم جمع شوند و یک حرکت ملی رسانه ای در اصفهان انجام دهند.

 

وی با بیان این که خانه مطبوعات باید اتاق سیاستگذاری مطبوعات استان باشد، گفت: هم فکری اهالی رسانه و نشست های متعدد با مسئولان رسانه ها توسط خانه مطبوعات می تواند منجر به حل مشلات شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه به موضوعات قرآنی اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته فعالیت های خوب قرآنی در استان صورت گرفته است و درحوزه علمیه هم یک مدرسه قرآنی تشکیل دادیم که قرآن را با ادبیات عرب تطبیق می کنند.

 

وی افزود: در این مدرسه کسانی که قرآنی می آموزند قسمتی از ادبیات را هم متوجه می شوند یعنی قرآن را عمقی فهمیده اند و اگر کسی بخواهد معنای قرآن را عمقی بفهمند باید صرف و نحو را متوجه شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اگر در حوزه علمیه فقط 6 سال کاری کنیم که در کنار درس حوزوی، طلاب قرآن را بیشتر بخوانند و با ادبیات عرب تطبیق کنند، کار بسیار با عظمتی شکل خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: فعالیت های بسیار خوب قرآنی در شهرها و روستاها توسط نهادهای مختلف فرهنگی صورت گرفته است، اگر امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال 10 میلیون حافظ قرآن هستند، دلیل آن پیشرفت های خوبی هست که داشته ایم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اسلامی مثل یمن قانون دارند که تا کلاس دوازدهم باید حافظ قرآن باشند، این موضوع می تواند در آموزش و پرورش نیز جا باز کند.

 

لازم به ذکر است شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به ریاست آیت الله طباطبائی نژاد و با حضور اعضا در استانداری اصفهان برگزار شد و بررسی راهکارهای حمایتی مطبوعات استان اصفهان و بررسی فعالیت‌های قرآنی استان 2 دستور جلسه این جلسه از شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان بود.

 

در دستور کار بررسی راهکارهای حمایتی مطبوعات استان اصفهان حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به اهمیت جایگاه مطبوعات اظهار کرد: مطبوعات از جهات مختلف دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و قرار شده بسته حمایت از مطبوعات در این شورا مطرح تا مشخص شود برای ارتقای فرهنگ مطالعه و انس با مطبوعات چه کاری باید انجام شود.

 

در ادامه منصور گلناری، دبیر خانه مطبوعات استان اصفهان با ابراز خرسندی از مطرح شدن موضوع حمایت از مطبوعات در شورای فرهنگ عمومی گفت: وضعیت مطبوعات در استان اصفهان نسبت به 20 سال گذشته تغییر کرده و در حال حاضر 7 روزنامه محلی به صورت فعال در اصفهان وجود دارد و افراد شاغل در این حوزه افزایش چشم گیری پیدا کردند.

 

رسول زرگرپور استاندار اصفهان و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان نیز با بیان این که عدد تیراژ روزنامه‌های اصفهان قابل توجه نیست، خاطرنشان کرد: تشکل‌های مطبوعاتی با محوریت خانه مطبوعات بسته کاملی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای توسعه و ارتقای مطبوعات استان اصفهان که ارتقای کمی و کیفی نشریات محلی و ایجاد یک نشریه ملی در آن وجود داشته و تیراژ روزنامه‌ها را افزایش دهند ارائه کنند./939/202/ب3

ارسال نظرات