۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۱۳۳۳۹

مرکز حقوق بشر بحرین آزادی کودکان را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز حقوق بشر بحرین از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست تا به دولت بحرین برای آزاد کردن همه کودکان و نوجوانان بازداشت شده فشار بیاورند.
کودک بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشر بحرین از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست تا به دولت بحرین برای آزاد کردن فوری همه کودکان و نوجوانان بازداشت شده در جریان اعتراضات مسالمت آمیز فشار بیاورند.


این مرکز همچنین از سازمان ملل، آمریکا و انگلیس خواست به دولت بحرین برای آزادی فوری همه کودکان و نوجوان بازداشت شده در جریان اعتراض های آزادی خواهانه در بحرین، سلب اتهام و لغو احکام صادره علیه آنها، اجرای توافقنامه حقوق کودکان، تحقیق درباره شکنجه و بدرفتاری با آنها، بازخواست عاملان این اقدام ها و ارجاع آنها به دادگاه فشار بیاورند.


مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه خود از تداوم بازداشت کودکان و نوجوانان زیر 18 سال در چارچوب سرکوب جنبش حامی دموکراسی در بحرین ابراز نگرانی و به مستند سازی 237 مورد بازداشت کودکان و نوجوانان در سال 2015 میلادی اشاره کرد.


مسؤولان بحرینی اخیر شش کودک و نواجون بحرینی را بازداشت کردند و دادستانی دستور زندانی کردن آنها برای تحقیقات درخصوص مسائل سیاسی را صادر کرد. این امر بعد از شکنجه و بدرفتاری با این کودکان و نوجوانان بعد از بازداشت صورت گرفت./994/ب102/د

ارسال نظرات