۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۳۱۳۲۲۰
رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

ظرفیت اعزام بیش از 5/1 میلیون زائر به عتبات در سال

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه امکان اعزام بیش از یک و نیم میلیون زائر در سال به عتبات وجود دارد، گفت: اگر زیر ساخت های لازم فراهم شود با برنامه ریزی جامع و کاملی می توانیم در سال بیش از یک و نیم میلیون زائر را به عتبات عالیات اعزام کنیم.
رييس سازمان حج وزيارت در جلسه اي كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و شماري از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید اوحدی، رییس سازمان حج وزیارت در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و شماری از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج وزیارت و شرکت شمسا برگزار شد به بررسی مشکلات زایران در عتبات پرداخت و اظهار داشت: عتبات ظرفیت بسیار عظیمی دارد که نباید از آن غفلت کرد.

 

وی افزود: عتبات به لحاظ اینکه مراقد ائمه اطهار علیهم السلام در آن قرار گرفته گنجینه بسیار مهمی است که ما باید به خوبی از آن بهره بگیریم.

 

رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه امکان اعزام بیش از یک و نیم میلیون زایر در سال به عتبات وجود دارد، گفت: اگر زیر ساخت های لازم فراهم شود با برنامه ریزی جامع و کاملی می توانیم در سال بیش از یک ونیم میلیون زایر را به عتبات عالیات اعزام کنیم.

 

وی از عزم جدی سازمان حج وزیارت برای افزایش اعزام زایران به عتبات خبر داد و اعلام کرد: باید سطح خدمات کمی و کیفی افزایش یابد، همچنین تنوع بسته های اعزام را در دستور کار قرار دهیم تا زایران بیشتری فرصت حضور در این سرزمین را پیدا کنند.

 

اوحدی با بیان اینکه دسترسی آسان و راحت به کشور عراق زمینه حضور بیشتر زایران را به عتبات فراهم می کند، افزود: باید مدیریت جدی در عتبات صورت گیرد و مسیر خدمت رسانی زایران به این سرزمین روان تر شود.

 

وی ادامه داد: راهبرد اصلی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت توجه جدی به عتبات است و برای این منظور با ایجاد طرح جامع این مسیر را برای زایران بیشتری فراهم خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، نیز در این جلسه ضمن مهم برشمرد حضور جوانان در عتبات، گفت: خوشبختانه هم اینک حضور جوانان به عتبات عالیات بسیار زیاد شده است و این یک موقعیت خوبی را برای ما رقم خواهد زد.

 

وی همچنین به حضور دانشجویان در عتبات اشاره کرد و اظهار داشت: اعزام دانشجویان اقدامی بسیار ارزشمند است؛ زیرا افراد تحصیلکرده تاثیرپذیری بیشتری دارند و در جامعه نیز تاثیرگذاری آن ها بیشتر خواهد بود./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات