۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۲۰۵
رییس سازمان بسیج سازندگی:

شاه بیت اقتصاد مقاومتی فراهم کردن زمینه های جهش مردمی برای تولید است/ افزایش تولید و بهره وری با حرف محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: راهبرد ما در جنگ اقتصادی، اقتصادی مقاومتی است و شاه بیت اقتصاد مقاومتی نیز به صحنه آوردن مردم و فراهم کردن زمینه های جهش مردمی و انقلابی برای تولید است.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نعمان غلامی، رییس سازمان بسیج سازندگی، عصر امروز در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و رشد پایدار کشاورزی» که در مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: بسیج چنان که همواره پیشتاز تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و دفع خطر از نظام اسلامی است، در جنگ امروز که جنگ اقتصادی است هم باید در صف اول مبارزه باشد.


وی با بیان این که هرجا مردم به صحنه آمده اند و سازوکار و تشکیلات مربوط به مردم ایجاد شده، حماسه های بزرگی خلق شده است، اظهار کرد: راهبرد ما در جنگ اقتصادی، اقتصادی مقاومتی است و شاه بیت اقتصاد مقاومتی نیز به صحنه آوردن مردم و فراهم کردن زمینه های جهش مردمی و انقلابی برای تولید است که ثمره ای چون کارآمدی نظام را در پی دارد.


غلامی با اشاره به انتظارات مردم از نظام اسلامی برای حل مشکلات، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره مندی از ظرفیت های تخصصی و اشراف بر عرصه های مختلف، وظیفه همه رده های بسیج است.


باید به سمت خوشه های منطقه ای تولید حرکت کنیم/ افزایش تولید و بهره وری با حرف محقق نمی شود

رییس سازمان بسیج سازندگی تأکید کرد: رویکرد موجود در بخش کشاورزی، به دلیل پراکندگی عرصه ها، ایرادهای جدی دارد و باید به سمت خوشه های منطقه ای تولید برویم و تولید را در قطب های کوچک توسعه دهیم.


وی ادامه داد: پرهیز از عملکرد جزیره ای در حوزه علمی کردن کشاورزی و افزایش تولید و بهره وری، بیش از سایر عرصه ها اهمیت دارد و این مهم با حرف و سخنرانی محقق نمی شود.


غلامی با بیان این که برای محرومیت زدایی باید به فقرا کمک کنیم تا رشد کنند، افزود: بررسی گذشته نشان می دهد کسانی که با منابع مالی خود شروع کرده و پس از کسب تجارب لازم، از تسهیلات کشاورزی استفاده کرده اند به مراتب موفق تر بوده و رشد پایدارتری داشته اند بنابراین ارائه وام بدون وجود مهارت و تجربه در افراد کارساز نیست.


امروز اگر قدرت تشخیص رهبری و بصیرت جامعه نباشد، شوق حذف نهادهای انقلابی تشدید می شود

در ادامه این همایش، جهانسوز، رییس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، جایگاه بسیج را خاص و ویژه خواند و گفت: متأسفانه امروز اگر قدرت تشخیص رهبر معظم انقلاب و بصیرت جامعه نباشد، شوق حذف نهادهای انقلابی تشدید می شود.


وی افزود: اوایل انقلاب به جهاد سازندگی و سپاه پاسداران، دو بال انقلاب می گفتند و نه تنها قرار بر حذف یکی از این ها نبود بلکه بنا بود سایر سازمان ها نیز با الگوگیری از این ها، خصوصا جهاد سازندگی ایجاد شود.


جهانسوز با بیان این که بسیج سازندگی در واقع به یادبود جهاد سازندگی راه اندازی شده است، تصریح کرد: بسیج مهندسی کشاورزی، یک سازمان هم تراز قشری نیست بلکه توان و پتانسیل یک معاونت را در سازمان بسیج دارد و تنها قسمتی از کل سازمان بسیج است که می تواند مأموریت قبول کند و بودجه قانونی دارد.

علمی کردن کشاورزی گامی مهم در تحقق اقتصاد بدون نفت و خودکفایی است

رییس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی با اشاره به روایتی ازمعصومین(ع) که می فرمایند: «مردم کاری بهتر و پاکیزه تر از زراعت نکرده اند»، افزود: امام خمینی(ره) نیز در اهمیت امر کشاورزی می فرمایند: «مسأله کشاورزی در نظام ما در رأس امور است.... خدمت به کشاورز بزرگ ترین خدمت به اسلام است»؛ این در حالی است جایگاه بخش کشاورزی در کشور ما در خور این تأکیدات و آن گونه که باید نیست.


وی خاطرنشان کرد: ما در بسیج مهندسی کشاورزی به دنبال راهنمایی عملیاتی برای علمی کردن کشاورزی هستیم چرا که این مهم به کاهش شکاف عملکردی کشاورزان و در نهایت حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت و خودکفایی کمک می کند.


گفتنی است در پایان این همایش از پژوهش «راهنمای پودمانی مهارت آموزی کشت و کار» به صورت دستورالعمل های کلاسوری و دستور العمل عملیاتی علمی کردن کشاورزی، توسط سردار نقدی رونمایی شد./930/202/ب3

ارسال نظرات