۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۲۹۹۷
آیت الله آملی لاریجانی:

لیبرال دموکراسی، تفکری ناکارآمد است/ مکتب های مادی به بن بست رسیده اند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آملی لاریجانی توجه غرب به امر دین در عصر حاضر را ناشی از به بن بست رسیدن مکتب های مادی دانست و لیبرال دموکراسی را تفکری ناکارآمد در اداره جوامع بشری معرفی کرد.
آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که در مسجد جامع شهرستان قائمشهر برگزار شد، شهید نواب صفوی را طلیعه دار راه انقلاب اسلامی و آغازگر نهضت اسلامی معرفی کرد و افزود: نخستین جرقه ها در شکل گیری نهضت اسلامی از سوی ایشان به وجود آمد.

 

وی تاریخ هر قوم را هویت آن قوم معرفی کرد و با اشاره به تلاش دشمن در راستای به فراموشی سپردن ارزش های تاریخی اسلام افزود: امروزه دشمنان به دنبال تحریف تاریخ هستند و یادبودهایی چون بزرگداشت شهید نواب صفوی، مبارزه با این تحریفات است.

 

رییس قوه قضائیه، با بیان این مطلب که خداوند حامی کسانی است که در راه خدا ایستادگی کرده و در برابر دشمن استقامت نشان دهند، خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن این دسته افراد کسانی هستند که از ملامت ملامت کنندگان نمی هراسند.

 

آیت الله لاریجانی تقوای الهی را عامل شجاعت و ایستادگی در برابر دشمنان دانست و در شرح حال شهید نواب صفوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر و نهراسیدن از بیان سخن حق، ویژگی بارز این شهید بزرگوار است.

 

وی با اشاره به تلاش برخی در تطهیرسازی فساد و جنایات رژیم پهلوی، آن را کاری هدایت شده از سوی دشمن دانست و تصریح کرد: باید نسبت به انقلاب اسلامی ارزیابی منصفانه داشت، چرا که علی رغم مشکلات فراوانی که در نظام اسلامی با آن مواجه هستیم به برکت انقلاب اسلامی توانستیم رژیم فاسدی چون پهلوی را ریشه کن کنیم.

 

رییس قوه قضائیه، وابستگی به قدرت های بزرگ را شاخصه اصلی رژیم پهلوی معرفی کرد و ضمن گرامی داشت یاد و خاطه شهدای انقلاب اسلامی، پیشرفت های امروز نظام اسلامی را مرهون استقلال و امنیتی دانست که از خون شهدا به دست آمده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری در مقابل نفوذ دشمن خاطرنشان کرد: شبیخون فرهنگی دشمن امری واقعی است و نمی توان هجمه ماهواره ها و دستگاه های تبلیغاتی جبهه استکبار را انکار نمود و باید با چشمانی باز در برابر پروژه نفوذ، که دشمن آن را برنامه ریز کرده است ایستادگی کرد.

 

آیت الله لاریجانی بازگشت دیانت به جوامع غربی را ناشی از به بن بست رسیدن مکتب های مادی دانست و تصریح کرد: امروزه بسیاری از جامعه شناسان غربی به این امر اذعان دارند که نمی توان جامعه انسانی را از دیانت جدا کرد چرا که عامل نجات بشر همین دیانت و پایبندی به حد و مرزهاست.

 

وی همچنین با نقد تفکر لیبرال دموکراسی و بیان مفاسد آن، سیاست های جمهوری اسلامی را در مقابل این جریان معرفی کرد و تکیه به چنین مبنای فکری را عامل انحراف در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: باید پذیرفت که امروزه تفکرات لیبرال دموکراسی به بن بست رسیده است و ناکارآمدی آن در جهت رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی قابل مشاهده است.

 

رییس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بیان موفقیت ملت ایران در امر برجام، آن را ناشی از استقلال و خودباری نظام اسلامی و حمایت های رهبری در این خصوص دانست و افزود: رهبری چشم تیزبین و بصیر انقلاب هستند که با لحظه شناسی و اقدام به هنگام، توطئه دشمنان را خنثی می کنند.

 

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه و مبانی توحیدی در اداره امور، دو عامل مهم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده است./950/202/ب3

ارسال نظرات