۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۷۵۸
استاد حوزه علمیه:

خدامحوری مهم‌ترین مصداق برای رسیدن به آرامش در زندگی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که قرآن برای آرامش مصداق‌های مختلفی بیان کرده است که ذکر خدا و زندگی خدا محور مهم‌ترین مصداق برای رسیدن به آرامش است، گفت: قرآن کریم در آیات مختلف گناه را عامل دور شدن انسان از آرامش روحی و روانی می داند.
خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم الهی، استاد حوزه علمیه شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در قرآن کریم راه‌های مختلفی برای رسیدن به آرامش بیان شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در قرآن منشاء آرامش معرفی شده به پا داشتن نماز و ذکر و یاد خداوند است.

 

وی افزود: یاد خدا از آن جایی که به انسان یادآوری می‌کند یک نفر همواره مراقب او بوده و در سختی‌ها می‌تواند به او تکیه کند موجب آرامش انسان است و انسان با به پاداشتن نماز و یاد خداوند می‌تواند بفهمد که در این عالم تنها نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دوری از گناه از دیگر عوامل رسیدن به آرامش قرآنی است به شکلی که قرآن بیان می‌کند اگرانسان در زندگی خود گناه نکند هرگز دچار احساس یأس، ناامیدی و تنهایی نخواهد کرد.

 

خانم الهی با اشاره به اینکه در قرآن کریم تشکیل خانواده و ازدواج هم یکی از راه‌های رسیدن به آرامش عنوان شده است، افزود: جوانی که ازدواج می‌کند به این دلیل که ذهن خود را متمرکز کرده و متوجه یک نفر می‌کند و همچنین به این علت که خود را از گناه مصون داشته اگر در زندگی انتخاب درستی داشته باشد با ازدواج به آرامش خاطر خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم حجاب و پوشش را هم برای زنان مایه آرامش می‌داند و می‌فرماید که حجاب نه تنها برای زنان بلکه برای تمام افراد جامعه منشاء آرامش است زیرا اگر فریضه حجاب در جامعه مورد عنایت قرار گیرد یکی از مصداق‌های آرامش قرآنی در جامعه محقق شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه متأسفانه بی توجهی به مصداق‌هایی که در بالا گفته شد موجب شده که جامعه از مدار آرامش خارج شود، اظهار کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم در نظام اسلامی آرامش را نهادینه کنیم باید ارزش‌هایی که در بالا گفته شد ا در جامعه احیا کرده و آن‌ها را مورد عمل قرار دهیم.

 

خانم الهی یادآور شد: برای اینکه به آرامش برسیم مصداق‌هایی که گفته شد دارای یک شرایطی است که اگر این شرایط رعایت شود خواهد توانست منشأ آرامش باشد و اگر موارد که در بالا گفته شد با شرایطی که در قرآن بیان شده رعایت نشود نه تنها به آرامش نخواهم رسید بلکه دچار ناامنی و احسان یأس خواهیم شد./968/202/ب2

ارسال نظرات