۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۵۸۶
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

زندگی حسینی ره آورد سفر عتبات

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نجفی روحانی با بیان این که امام معصوم(ع) می تواند در عالم هستی اثرگزار باشد چون که او واسطه فیض هم در تشریع هم در تکوین است، گفت: در سفر عتبات باید امام معصوم را با چشم دل دید و با او پیوند خورد و در نقشه زندگی که امام حسین مهندسی نموده قرار گرفت و زندگی حسینی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، از  روحانيون كاروان

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از دانشجویان رشته زبان و کامپیوتر دانشگاه خوانسار با حضور در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، دیدار کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این دیدار سفر دانشجویان را به عتبات عالیات بسیار مهم برشمرد و گفت: هر سفری باید دستاورد مناسب آن سفر را داشته باشد و به یقین دستاورد سفر زیارت امام حسین (ع) نیز باید بسیار بیشتر از سایر سفرها باشد.

 

وی افزو.د: از آنجایی که شما دانشگاهیان دارای اندیشه و علم و دانش هستید، زیارت شما با توده مردم از نظر دستاورد متفاوت خواهد بود؛ از این رو در این سفر زیارتی باید معرفت که فوق علم است را بدست بیاورید و نسبت به امام معصوم(ع) معرفت پیدا کنید.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، ادامه داد: امروز که به سفر عتبات آمده ایم، امام معصوم را آن گونه که در زیارت جامعه کبیره آمده است بشناسیم و به آن باور داشته باشیم. چون امام معصوم دارای عصمت و پاکی بسیار بالایی است و خداوند علم لدنی به او عطا کرده است؛ از این رو برای عالم هستی اشراف و احاطه دارد.

 

وی با بیان این که امام معصوم(ع) می تواند در عالم هستی اثرگزار باشد چون که او واسطه فیض هم در تشریع هم در تکوین است، افزود: در این سفر باید امام معصوم را با چشم دل دید و با او پیوند خورد و در نقشه زندگی که امام حسین مهندسی نموده قرار گرفت و زندگی حسینی داشت.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، تصریح کرد: وقتی ما به دنبال زندگی حسینی رفتیم و به آن رسیدم، آن زمان زندگی حسینی بسیار آرام بخش و موجب سعادت دنیا و آخرت ما خواهد شد.

 

وی تاثیرپذیری و تاثیرگزاری را از ویژگی های جوانان برشمرد و گفت: دانشجویان و جوانان هم اثرپذیرتر و هم اثر گزارتر در جامعه هستند و این فهم جوانان بودن آن ها ماندگار تر خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: این سفر می تواند زندگی دانشجویان را متحول و دگرگون کند به گونه ای که هم زندگی خود را حسینی کنند هم زندگی دیگران را به سوی امام حسین(علیه السلام) سوق دهند و در کشتی نجات امام حسین سوار شوند تا از بحران های اخلاقی و اجتماعی نجات یابند./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات