۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۳۰۱
در نشست خبری هشتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب مطرح شد؛

ادبیات انقلاب اسلامی می‌تواند نقش مؤثری در جهان داشته باشد/ رونمایی از سه کتاب برگزیده در جشنواره

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری هشتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب پیش از ظهر امروز در محل تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.
جشنواره داستان انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری هشتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب پیش از ظهر امروز شنبه سوم بهمن ماه با حضور محمد زرویی نصرآباد، معاون اجرایی مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری و مصطفی جمشیدی دبیر علمی هشتمین جشنواره در محل تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

 

ادبیات انقلاب اسلامی نقش مؤثری در جهان خواهد داشت

در بخش ابتدای این نشست مصطفی جمشیدی با اشاره به روند برگزاری جشنواره تاکنون، گفت: در این دوره از جشنواره به همت نویسندگان جوان و عمدتا خلاق از واژه‌های تکرار شونده در حوزه داستان انقلاب فاصله کرفته‌ایم و به سمت یک خلاقیت جدید حرکت کرده‌ایم.

 

وی افزود: در این دوره از جشنواره از نظر تعداد آثار با رشد 50 درصدی مواجه بودیم که نکته حائز اهمیت در این رایطه این است که در بخش رمان نوجوانان با رشد قابل ملاحظه‌ای رو به رو بودیم.

 

جمشیدی اظهار داشت: ادبیات انقلاب اسلامی می‌تواند برای ملت‌هایی که در حال تغییر و خیزش در برابر حاکمان مستبد و استعمارگران هستند، تجربه های خوبی را ارائه دهد و برایشان دلگرمی باشد و ادبیات انقلاب اسلامی می‌تواند برایشان راهگشا باشد.

 

وی همچنین با اشاره به دیپلم افتخاری که در بخش رمان بزرگسال در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره داستان انقلاب به نویسنده برگزیده اهدا خواهد شد، گفت: جوانان خلاق مفهوم داستان انقلاب را که در طی این سال‌ها داشت به سمت کلیشه‌ها کشیده می‌شد، تغییر دادند و این موضوع در انتخاب اثر حائز دریافت دیپلم افتخار نیز به خوبی مشهود است.

 

دبیر علمی جشنواره انقلاب در پایان تأکید کرد: ادبیات انقلاب اسلامی می‌تواند تأثیر بسزایی در افکار کشورهای مختلف بگذارد و از این‌رو این نیاز دیده می‌شود که آثاز برگزیده جشنواره ترجمه شده و در اختیار سایر کشورها نیز قرار بگیرد.


رونمایی از سه کتاب برگزیده

 

در بخش دوم این نشست محمد زرویی، معاون اجرایی مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری با ارائه آمار پیرامون جشنواره، بیان داشت: در روز اختتامیه جشنواره بنا داریم تا سه کتاب برگزیده از دو دوره قبل جشنواره را با نام‌های گوسفندی برای شاه»، «خلسه با طعم باروت» و «رویای یک ویلای فرعونی» رونمایی کنیم.

 

وی افزود: در این دوره یک کار جدید را در نظر گرفته‌ایم و طبق آن بنا داریم یک کارگاه حرفه‌ای با حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره و تعدادی از اعضای هیئت اجرایی را برگزار کنیم.

 

معاون اجرایی مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری همچنین گفت: در این دوره جشنواره  در مجموع بیش از 50 میلیون تومان جایزه برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است و در مراسم اختتامیه که ساعت 17 و 30 دقیقه دوشنبه 5 بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد به نفرات برتر اهدا می‌شود.

 
زرویی در پایان خاطرنشان کرد: در هشتمین دوره جشنواره سراسری داستان انقلاب 330 اثر از 217 نویسنده به دبیرخانه رسید که در پایان از این تعداد آثار، 13 اثر در بخش داستان کوتاه نوجوان، 13 اثر در بخش رمان نوجوان، 21 اثر در بخش داستان کوتاه بزرگ‌سال و 9 اثر در بخش رمان بزرگ‌سال به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه جشنواره داستان انقلاب پنجم بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد./856/202/ب2

ارسال نظرات