۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۳۱۲۲۴۹
سفیر ایران در دیدار سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد؛

صدور بیش از یک و نیم میلیون روادید برای زایران ایرانی در ایام اربعین

خبرگزاری رسا ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت از صدور بیش از یک و نیم میلیون روادید در اربعین امسال خبر داد و گفت: براساس گزارشی که مسؤولان عراقی ارائه کرده اند، بیش از یک ونیم میلیون ایرانی با داشتن روادید وارد حاک عراق شدند و در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.
سفير ايران در ديدار باسرپرست حجاج ايراني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سفر به عراق، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حسن دانایی فر، سفیر کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

 

سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار گزارشی از برنامه های حج و فعالیت های بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق ارائه و همچنین به حضور میلیونی زایران در مراسم اربعین اشاره کرد و این حضور را شبه معجزه دانست.

 

وی ضمن تجلیل از همکاری ها و همدلی های مردم و دولت عراق، اظهار داشت: خوشبختانه در مراسم باشکوه اربعین حسینی، حضور مردم بی نظیر و پذیرایی مردم عراق و همکاری دولت این کشور نیز بسیار خوب بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان اینکه اربعین امسال زیبایی های زیادی به دنبال داشت، افزود: زیبایی های اربعین به قدری زیاد بود که برخی نواقص اندک در آن پیدا نبود و نباید این کاستی های کوچک را بزرگ جلوه دهیم.

 

در این دیدار دانایی فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و هیئت همراه سفر وی را در جهت تسریع و روان سازی اعزام زایران به عتبات عالیات خوب ارزیابی کرد.

 

وی همچنین از صدور بیش از یک و نیم میلیون روادید در اربعین امسال خبر داد و گفت: براساس گزارشی که مسؤولان عراقی ارائه کرده اند، بیش از یک ونیم میلیون ایرانی با داشتن روادید وارد حاک عراق شدند و در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.

 

دانایی فر، حضور مردم را در مراسم اربعین بسیار تاثیرگزار دانست و افزود: در اربعین امسال مردم ایران نظم بسیار خوبی داشتند و دولت عراق نیز به این نظم و انضباط اذعان کرده است و اربعین امسال در بهبود روابط ایران و عراق بسیار تاثیر گزار بود./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات