۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۳۱۱۷۹۳
رضایی در کنگره شهدای هنرمند:

زبان هنر کمتر از زبان دیپلماسی نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مطلحت نظام با اشاره به وظیفه امروز هنرمندان، گفت: امروز هنرمند متعهد و مسؤول مانند مبارزی است که فریب کاری های دشمن را بیان کند و زشتی ها را ترسیم کند، برای بسیاری از مردم جهان زبان هنر کمتر از زبان دیپلماسی نیست.
محسن رضايي محسن رضايي کنگره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره 882 شهید هنرمند که شامگاه سه شنبه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، گفت: شهدای هنرمند تابلو و نمایشگاه ملی و زیبایی هستند، بعید است حادثه ای در عالم دو هزار هنرمند جان خود را فدای خوبی ها کرده باشند، نه در یک حادثه شاید در ده ها حادثه نیز این اتفاق افتاده باشد که ملتی با هنرنمایی بی سابقه خود دو هزار هنرمند در دفاع از ناموس و شرف خود تقدیم کرده باشد، در کشوری که تمامی کفر و ظلم و پلیدی و زشتی دست به هم داد و در مقابل پاکی و خلوص و عدالت صف آرایی کرد.

 

وی ادامه داد: هنرمندان ما قلم و تابلو را به نقاش هستی واگذار کرده و خود موضوع آن نقاشی و مجسمه شدند، هنرمند وظیفه اش بازتاب خوبی ها است حتی اگر زشتی ها را نشان می دهد و این کار برای رفتن به سوی خوبی ها است، هنرمند کارش بازتاب حقیقت، واقعیت و آرزو ها است، ولی هنرمند شهید پا را فراتر می گذارد.

 

رضایی با بیان این که شهید هنرمند از ذهن و بصر می گذرد و خود جلوه و اثر می شود، تصریح کرد: او که می خواست به دیگران بگوید به خود گفت، او که می خواست به دیگران ایده، مفهوم و معنا را توصیف کند خود معنا و مفهوم شد، هنرمند شهید از گالری و نمایشگاه آثار خویش خارج شده و در گالری هستی تبسم کنان می نشیند و عمق و نگاهش هستی را به تعظیم کشانده و جان انسان را از آن خود می کند.

 

دبیر مجمع تشخیص نظام در ادامه سخنان خود ابراز کرد: شهید هنرمند جان خویش را دو دستی تقدیم جان جانان می کند و در کنار آن روزی می خورد، واقعیت این است که هنرمند انقلابی با رگبار گلوله هایش پلیدی ها را بر می دارد و با قطعات خونش دشت کویر یأس آور را پرطراوت می سازد.

 

وی افزود: قلم و تفنگ یکی شده و خون و جوهر نیز یکی می گردد، عجب نمایشگاه بزرگی در ایران بوجود آمده است، بعید می دانم اگر در سراسر عالم بگردیم چنین نمایشگاهی پیدا کنیم و این نیز چیزی نیست جز هنرمندی مردان و زنان فرهنگ ساز، چه قیمتی می توان روی این تصاویر گذاشت و خریدار این تصاویر فقط خدا است.

 

رضایی با اشاره به مسائل روز منطقه، تاکید کرد: امروز می بینیم صحنه دیگری از این هنرمندی و هنرمندان فداکار در حال ایجاد است، از سوریه و عراق گرفته تا خانه خدا و خلیج فارس و صحنه ای از زشتی ها و پلیدی ها که نه تنها ایران و بلکه همه جهان را تهدید می کنند از تکفیری ها گرفته تا وهابیت و صهیونیسم حتی مدعیان آزادی که مجسمه های آزادی را در وسط خیابان های خود نصب می کنند از دیکتاتورهایی در منطقه حمایت می کنند که جزو بدترین تاریخ هستند.

 

وی تصریح کرد: حمله به مردم بی پناه یمن را هنرنمایی خود می دانند، انسان ها را در قفس آتش می‌زنند و این را بیانگر شجاعت خود بیان می کنند، اسیران را دست و پا می برند و یک بار دیگر صحنه زشتی ها و پلیدی ها در کنار ملت ایران پدید آمده است که جز با فداکاری و ایثار و وظیفه شناسی نمی‌توان با این پدیده و این فتنه بزرگ در جهان اسلام مقابله کرد، امروز هم هنرمندان باید به صحنه آمده و این پلیدی ها را به صحنه بیاورند و به مردم نشان دهند.


رضایی با اشاره به دستگیری ملوانان امریکایی، گفت: ما گروگان ها، تفنگداران و تکاوران آنان را آزاد می کنیم  و فردای آن روز وزیر خارجه آمریکا کنار وزیر خارجه عربستان می نشیند و می گوید با شما هستیم.

 

وی ادامه داد: تروریست هایی که در عراق و سوریه جان مردم بی گناه را می گیرند و بیش از 20 میلیون نفر در این کشورها را آواره می کنند آنها از جایی تغدیه می شوند که مدعی ارتباط با جهان مدرن هستند، جز از طریق هنر آیا راهی برای ما باقی مانده است، امروز هنرمند متعهد و مسؤول مانند مبارزی است که این فریب کاری ها را بیان کند و این زشتی ها را ترسیم کند، برای بسیاری از مردم جهان زبان هنر کمتر از دیپلماسی نیست.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود ابراز کرد: هنرمندان جهان را می توانید در کنار هم جمع کنید، چرا در جهان امروز هنرمندان ایران پرچمداران مبارزه با تروریسم از طریق قلم دست به کار نشوند، امروز هنر جهاد است و تلاش برای رستگاری منطقه از ظلم و جنایت؛ افتخار می کنم در کشوری هستم که در یک جنگ نابرابر دوهزار هنرمند را تقدیم راه عدالت کرد، و از خدا می خواهم خانواده این عزیزان را صبر عنایت کند./811/پ202/ج

ارسال نظرات