۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۷۵۸

پیام تسلیت آیت الله سبحانی به مناسبت درگذشت استاد برجسته قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ همزمان با درگذشت بنیانگذار جامعه‌القرآن کشور، حاج محمد غفران‌‏نیا پیام تسلیتی از سوی حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی منتشر شد.
حضرت آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع عظام تقلید شیعیان امروز به مناسبت درگذشت «محمد غفران‎نیا»، استاد برجسته قرآن کریم پیام تسلیتی صادر کرد که متن پیام معظم‌له به شرح زیر است:


« با اهدای سلام؛


با کمال تأسف خبر درگذشت انسان بافضیلت، مؤمن صالح، خدمتگزار صدیق جامعه قرآنی، مربی گروه عظیمی حافظ قرآن، بنیانگذار جامعةالقرآن، جناب آقای حاج محمد آقای غفران‌‏نیا (رضوان‏الله علیه) را دریافت نمودم و در غم و اندوه فرو رفتم.


باید بگویم جامعه ما امروز یکی از با فضیلت‏‌ترین انسان‌‎ها را از دست داد، شخصیتی که باتمام توان در ترویج ثقل اکبر، سعی و تلاش کرده و با زحمات توان‏فرسا، فرزند خود جناب وحید غفران‏‌نیا را در دواران کودکی، حافظ قرآن نموده است.


من این ضایعه را به همشهریان گرامی و اعضای جامعه قرآنی، و کلّیه وابستگان به این جامعه مخصوصا به فرزند برومندشان وحید غفران‌نیا تسلیت گفته و با آرزوی صبر جزیل برای تمامی بازماندگان، از خداوند متعال خواستارم که وارث باکمال ایشان، راه پدر را بپیماید. عاش سعیداً و مات سعیداً.


جعفر سبحانی


بنابر این گزارش، حاج محمد غفران‎نیا، استاد برجسته قرآن کریم 27 دی براثر ایست قلبی در سن 55 سالگی دارفانی را وداع گفت، اتمام حفظ کل توسط وحید غفران نیا و تقدیر رهبر انقلاب از ایشان و پدر وی، یادگاری است که همیشه در اذهان مردم قرآن دوست استان باقی می ماند.


حاج محمد غفران‎نیا متولد سال 1339 بوده که اقدام شاخص وی در تربیت نخستین حافظ خردسال قرآن کریم که به اذعان سیدمحمد مهدی طباطبایی، پدر سید محمدحسین طباطبایی، الگوی آغاز حرکت نهضت حفظ قرآن کریم از وحید، فرزند این استاد قرآن کریم اخذ شده بود.


گفتنی است، مراسم شام غریبان حاج محمد غفران‎نیا عصر روز گذشته بعد از نماز مغرب و عشا از ساعت 18:30 تا 20 در مسجد انگجی تبریز برگزار شد و امروز نیز مراسم شب سوم آن مرحوم از ساعت 19 تا 21 در مسجد نظیروندی منطقه قطران تبریز برگزار می‌شود./935/203/ب3

ارسال نظرات