۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۳۴۵

جشن میلاد امام حسن عسکری در حرم ثامن الحجج برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جشن سالروز ولادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار می شود.
ولادت-امام-حسن-عسکري-عليه-السلام

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در آستانه فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: مراسم ویژه جشن میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) مصادف با هشتم ربیع الثانی با سخنرانی حجت الاسلام محمد وحیدی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: این مراسم ساعت 17:30 تا 19 روزهای دوشنبه و سه شنبه به همراه مدیحه سرایی، مولودی خوانی، سخنرانی، شعر و سرود در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی مطرح کرد: به همین مناسبت حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی ساعت 10:45 و حجت الاسلام محمد وحیدی پیرامون «سیره و حدیث از امام حسن عسکری» بعد از نماز عشاء در رواق امام سخنرانی می کنند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: سلسله نشست های در سایه سار رضوان؛ سخنرانی و بیان احکام ویژه خواهران است که هر روز در دو نوبت صبح و عصر در رواق دارالحکمه و دارالاجابه دایر می شود.

 

وی افزود: «امام حسن عسکری و مدعیان دروغین مهدویت»، «اقدامات امام عسکری در اثبات ظهور منجی»، «اصول و عوامل رشد خانواده در اسلام» و «به هم پیوستگی مردم و حاکمان» موضوعاتی که به مناسبت میلاد یازدهمین امام شیعیان تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تبیین احکام ویژه خواهران عنوان کرد: احکام وضو و روش انجام آن، حکم ذکر دعا به فارسی در قنوت، عاریه و امانت داری، احکام رد مظالم، حق الناس، حق الله، به جا آوردن یک غسل به نیت چندین غسل، واجب یا مستحب بودن قنوت، احکام ربا و شرایط استفاده از آن، شکیات نماز وسجده سهو احکامی است که در این هفته مورد بررسی قرار می گیرد.

 

نشست «شیعه هراسی اهداف و روش ها» ویژه عرب زبانان

وی با اشاره به ویژه برنامه های زائران غیرایرانی بیان کرد: مراسم ویژه زائران غیرایرانی در رواق های کوثر، غدیر و دارالمرحمه همراه با سخنرانی، اجرای شعر و سرود، برگزاری حلقه های معرفت موضوعات دینی، عقیدتی، فقهی، فرهنگی و اجتماعی، مسابقات فرهنگی و برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: سلسله سخنرانی های در سایه سار امام حسن عسکری با محورهای «میلاد امام حسن عسکری و سیرت بزرگوارانه آن حضرت»، «آمادگی ولادت امام عصر(ع)، دولت عباسی ستم و انحراف آن» و «نقش مهم امام حسن عسکری در هدایت مردم» ویژه عرب زبانان در رواق دارالمرحمه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز میلاد حسن عسکری نشست تخصصی «شیعه هراسی اهداف و روش ها» ویژه افراد فرهیخته و دانشگاهی عرب زبان در جوار حرم رضوی دایر می شود.

 

وی افزود: این نشست با سخنرانی حجت الاسلام اسد القصیر ساعت 15 سه شنبه 29 دی ماه در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: اخلاق و آموزه های عملی امام حسن عسکری، عمل صالح در قرآن، سیمای صالحان در آیات و روایات، سیره سیاسی و اجتماعی امام حسن عسکری عناوین موضوعاتی است که در رواق کوثر ویژه اردوزبانان بیان می شود./1308/302/ب1

ارسال نظرات