۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۱۰۶۱۵
جامعه پاک(۳)

تلاش برای حفظ امانت‌های الهی بشریت را از جنگ و خونریزی نجات می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند مالک همه چیز است و ما در ملک و فرمانروایی خداوند هستیم، گفت: اگر دیدگاه امانت داری در جامعه تقویت شود از جنگ و درگیری هم خبری نخواهد بود زیرا تضاد منافع پیش نمی‌آید زیرا تضاد منافع میان دو نفری است که خود را مالک و صاحب یک چیز می‌دانند در حالی که در دیدگاه امانت داری هیچ‌کس در این دنیا مالک نبوده بلکه همه امانت دار هستند.
به رنگ خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد کاظمی بعد از ظهر امروز در برنامه به زنگ خدا که از رادیو معارف پخش شد، با بیان اینکه جهان هستی ملک و قلمرو خداوند است و نه تنها آفاق بلکه نفوس هم به خداوند تعلق دارد، گفت: بر همین اساس نفس و جان در دست ما امانت خداوند است و ما تا جایی که می‌توانیم باید امانتدار باشیم.

 

وی افزود: از آن جایی که نفس و روح و تمام هستی در دست ما امانت است اگر گناه مرتکب شویم و برخلاف مالک کائنات عمل کنیم معصیت و خیانت مرتکب شده و بی‌حیایی مرتکب شده ایم.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر چه انسان بیشتر گناه کند بیشتر به درگاه خداوند بی‌حیایی و خیانت مرتکب شده‌است بنابراین اگر نمی‌خواهیم در درگاه الهی خیانت های ما افزوده نشود باید از گناه پرهیز کنیم.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به اینکه در جامعه دینی و جامعه پاک خیانت و بی‌حیایی جایی ندارد، گفت: به همین دلیل باید ادب حضور داشته و در مقابل دید خداوند نهایت ادب و احترام را رعایت کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر انسان به جهانی هستی به دید امانت الهی نگاه کند هرگز به گناه مرتکب نخواهد شد، افزود: دلیل اینکه انسان با این دیدگاه به گناه نزدیک نمی‌شود این است که می‌داند چیزی از خود ندارد و همه چیز متعلق به دیگری است به همین دلیل سعی می‌کند به این علت که در مقابل صاحب امانت شرمنده نشود امانتش را به بهترین شکل ممکن نگه دارد؛ در این دنیا انسان هرچه امانت دارد تر باشد بیشتر از گناه دور می شود.

 

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: یکی از عواملی که موجب شده امروز در جامعه گناه و آلودگی وجود داشته باشد این است که انسان تمام جهان و جانش را ملک بلاصاحب خود می‌داند به همین دلیل هر طور که می‌خواهد با زمین، محیط زیست، انسان‌ها و جان خود رفتار می کند.

 

وی یادآور شد: اگر دیدگاه امانت داری در جامعه تقویت شود از جنگ و درگیری هم خبری نخواهد بود زیرا تضاد منافع پیش نمی‌آید زیرا تضاد منافع میان دو نفری است که خود را مالک و صاحب یک چیز می‌دانند در حالی که در دیدگاه امانت داری هیچ‌کس در این دنیا مالک نبوده بلکه همه امانت دار هستند./968/پ202/ف

ارسال نظرات