۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۱۰۴۱۸
آیت الله نوری همدانی:

ولایت فقیه مهم ترین ظرفیت انقلاب اسلامی است/ تا رژیم صهیونیستی هست امت اسلام روی آرامش نخواهد دید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را از مهم ترین ظرفیت های انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: بعد از ارتحال حضرت امام، خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه ای به بهترین شکل ممکن انقلاب اسلامی را مدیریت کرده اند.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران هماهنگ کننده نیروی انتظامی سراسر کشور با مطلوب عنوان کردن برنامه های بصیرتی و معرفتی، برگزاری این دوره ها در شهر مقدس قم را امری مهم ارزیابی کرد.

 

وی با اشاره به موقعیت ویژه شهر مقدس قم: در روایات آمده است که در آخرالزمان صدای اسلام ناب از قم به جهان می رسد وهیچ کس در شرق و غرب عالم نمی ماند که این صدا را نشنود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شکر خدا باعث افزایش نعمات می شود، اظهار داشت: باید نعمت ها را بشناسیم و در شکرانه آنها قدم بگذاریم همچنان که در 73 جای قرآن بحث شکرگذاری را مطرح کرده است و بنابراین انسان باید نعمت ها را یادآوری کند هرچند که خدا می فرماید: شما از شمارش نعمت ها عاجزید ولی انسان باید در حد توان خود قدم بردارد؛ همچنانکه سعدی هم از این آیات الهام گرفته است که در اشعار متعددی از او به چشم می خورد.

 

ولایت فقیه مهم ترین ظرفیت انقلاب اسلامی

وی افزود: مسأله دوم پی بردن به نعمت ها است که یکی از آنها همین انقلاب شکوهمند اسلامی است که اگر بخواهیم ظرفیت های آن را بیان کنیم، نخستین مورد آن ولایت فقیه است که مردم قبل از آن دچار استبداد بودند؛ هم در داخل که عده ای به عنوان خوانین و فلان الدوله ها مردم را تحقیر می کردند، مردم هم عقب مانده شده بودند، چیزی جز کدخدا و ارباب و رعیت و حرمسرا و سلطنت وجود نداشت و هم چیز تحت تسلط بیگانکان بود و آمریکا، انگلیس و روسیه بر ما حکموت می کردند که نمونه کوچک آن جنگ اول و دوم بود که منجر به عهد نامه گلستان و ترکمنچای و جدا شدن 14 شهر از ایران شد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه نظام ها قبل از انقلاب اسلامی بر خلاف اسلام بود، در اهمیت کار امام خمینی(ره) اظهار داشت: این امام خمینی(ره) بود که توانست این دول را برچیند و رژیم سلطنتی و تسلط استکبار را از بین ببرد و استقلال و آزادی را برای این کشور به ارمغان آورد.

 

وی ادامه داد: همه چیز بر محور حکومت می گردد که اگر امام معصوم نبود فقیه مجتهد، عادل و تقوا وجود داشته باشد که فردی مدیر،مدبر و شجاع باشد و الان در زمان ما هم بعد از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب عهده دار این امر خطیر است؛ ایشان به بهترین شکل ممکن انقلاب اسلامی را مدیریت کرده اند.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب به نتیجه نمی رسید؛ بعد از آن هم خون شهدا بود که این نظام را بیمه کرد و همین شهدا در کتاب هایی در وصیت نامه های خود رفتن به جبهه را اطاعت از امر ولایت بیان کرده اند و مشکل بسیاری از کشورهای منطقه نبود رهبر و ولی فقیه است.

 

خود باوری زمینه رسیدن به پیشرفت

حضرت آیت الله نوری همدانی با دعوت از مردم جهت مطالعه کتاب صحیفه نور و وصیت نامه امام، اظهار داشت: این دو اثر نوشته ای است که حاصل تجارب امام را در کار جهانی اش بود نشان می دهد؛ زیرا او بود که مستکبرین را متزلزل و محرومان را بیدار کرد که قرن ها زیر چکمه استکبار قرار داشتند و به آنها خود باوری داد که یکی از ثمرات اصلی انقلاب یاد می شود که همین امر زمینه رسیدن به پیشرفت های متعدد و روی کار آمدن افرادی متعهد و متدین  را فراهم کرد.

 

وی با اشاره به شناخت دشمنان اسلام به عنوان یکی دیگر از دیگر ظرفیت های انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: تا رژیم صهیونیستی و داعش و ظلم عربستان باشد، اسلام روی آرامش نخواهد دید؛ ثمره دیگر این نظام نماز های جمعه است که در وصایای شهدا هم بسیار سفارش شده است که سنگرهای نماز جمعه را خالی را نگذارید.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت کار نیروی انتظامی در حفظ آرامش و امنیت مردم، گفت: امنیت بستر هر ترقی و تکامل است و اگر کار شما برای خدا باشد ارزشمند است همچنان که در روایات به امینت و اهمیت آن تأکید بسیاری شده است؛ این شما هستید که امنیت مالی، عرضی و ناموسی کشور را به وجود آورده اید و خدمت شما به نظام اسلامی ارزش و اهمیت بسیاری دارد ولی باید از مشکلاتی هم که وجود دارد به ویژه قاچاق جلوگیری کنید./1330/پ202/ج

ارسال نظرات