۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۰۲۹۰
دبیر علمی کمیته فقه و اصول حوزه علمیه عنوان کرد؛

گسترش فرهنگ اهل بیت در نیجریه مرهون تبلیغ عملی شیخ زکزاکی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مقام فعل و عمل نسبت به مقام گفتار مهم‌تر است و تأثیر بیشتری دارد، گفت: در مقام فعل و عمل شیخ زکزاکی محاسن کلام اهل بیت را به گوش مردم نیجریه رساند و این باعث شد که مردم این کشور به دین اسلام روی آورند.
شيخ زکزاکي

حجت الاسلام سید موسی موسوی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه وقایعی که در نیجریه اتفاق افتاده است قطعا یکی از مباحثی است که دشمن دین دارد برای نابودی اسلام تلاش می کند، بیان کرد: نیجریه کشوری بوده است که تا پانزده سال پیش تعداد شیعیانش به هزار نفر نمی رسید ولی در حال حاضر پس از چند سال این تعداد اندک به بیش از 7 میلیون نفر رسیده است و این یک اتفاق خاص تلقی می شود که در کشور نیجریه به وجود آمده است.

 

وی ادامه داد: دشمن حساسیت گسترش تشیع را در دنیا متوجه شده است که شیعه در دنیا رو به رشد است ولی دشمن برای این قضیه ابزار فکری ندارد، یعنی نمی تواند از این طریق اعتقادات شیعیان که اعتقادات اسلام ناب محمدی است را تغییر بدهند، بنابراین دشمن نمی تواند از جهت اعتقادی بیاید و اعتقاد شیعیان را تغییر بدهد.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: دشمن برای تغییر اعتقاد شیعیان و ترس انداختن در دل آنها از طریق عمل فیزیکی وارد میدان می شود که با قتل عام کردن و تجاوز کردن به شیعیان آنه را از مذهب تشیع دور کند ولی این کار آنها هم قطعا نتیجه عکس خواهد داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کشت و کشتاری که انجام می دهند صرفا جهت تخریب و مانع شدن از گسترش اسلام و تشیع در نیجریه است، گفت: مستکبران با این کار خود می خواهند این را به گوش کشورهای دیگر هم برسانند که اگر کشوری به این صورت به ترویج شیعه گری بپردازد اینگونه به آن واکنش نشان داده می شود.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ابراز کرد: دشمن به خیال خود این واکنش‏ها را انجام می دهد ولی این واکنش ها نتیجه عکس دارد و باعث می شود که شیعیان در این کشورها بیشتر شوند و شیعه گری ترویج بیشتری پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه رمز موفقیت شیخ زکزاکی این است که به این روایت عمل کرده است «لو علم الناس محاسن کلامنا لتبعونا» اگر مردم خوبی‌های کلام ما را می‌دانستند از ما تبعیت می‌کردند، تصریح کرد: شیخ زکزاکی این هنر را داشته که موفق بوده است؛ بنابراین اگر من مبلغ این هنر را ندارم باید آن را کسب کنم تا موفق شوم.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: شیخ زکزاکی زیبایی کلام اهل بیت(ع) را به مردم رسانده و مردم هم با جان و دل این سخنان را پذیرفته اند، فرقی ندارد که این محاسن به گوش چه افرادی و در کجای این کره خاکی برسد چون باشنیدن این کلام از آنها تبعیت خواهند کرد.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ادامه داد: وقتی شیخ زکزاکی در یک روز فرزندانش به شهادت می رسد می خواهد بگوید که من هم مانند مولا و مقتدایم امام حسین(ع) فرزندانم را روانه میدان می کنم تا در راه اسلام جان خود را از دست بدهند.

 

وی ادامه داد: شیخ در مقام عمل نشان می دهد و می گویید من اعتقاداتی دارم که بر آنها استوار و راسخ هستم و از آنها دست بر نمی دارم و دشمن وقتی این را می بیند نابودی خود را حس می کند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مقام فعل و عمل نسبت به مقام گفتار مهم‌تر است و تأثیر بیشتری دارد، تصریح کرد: در مقام فعل و عمل شیخ زکزاکی محاسن کلام اهل بیت را به گوش مردم نیجریه رساند و این باعث شد که مردم این کشور به دین اسلام روی آورند و شیعه گرایی در این کشور رواج پیدا کند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی فرزند انقلاب است، گفت: ایشان در محضر امام خمینی(ره) درس یاد می گرفتند و در دین تفقه می کرد و مردم خود را انذار می کرد، با این کار خود باعث شد که در کشورش تعداد اندک شیعیان به تعداد زیادی تبدیل شوند و این به جهت شاگردی در محضر امام(ره) بود.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: الگوبرداری تاثیر زیادی بر رفتار گروه دارد، اگر ایران توانست انقلابی را انجام دهد این به برکت امام راحل بود، بنابراین امام(ره) می تواند الگوی خوبی برای سایر کشورهای مسلمان باشد همان گونه که الگوی ایشان هم، حضرت اباعبدالله(ع) بود.

 

وی ادامه داد: شیخ زکزاکی بر اساس این الگو مدلی را برای خود طرح کرد و مدل عینی را هم از نزدیک مشاهده و لمس کرد که آن انقلاب اسلامی ایران بود بنابراین توانست این را به عنوان یک الگو در کشور نیجریه انجام دهد و به ترویج دین اسلام در این کشور بپردازد.

 

 حجت الاسلام موسوی در پایان ابراز کرد: طبیعتاً دشمن با انجام این حرکات توسط مسلمانان ساکت نمی نشیند و ضربه خودش را می زند، بنابراین مسلمانان نباید در مقابل رفتار دشمنان سکوت کنند و صدای خود را به جهانیان برسانند، به گفته شهید مطهری(ره) هر فریادی که بر سر دشمنان زده می شود ستون های آنها به لرزه در می آید./875/ت302/س

ارسال نظرات