۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۰۹۷۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مطبوعات محلی افت زیادی از نظر تیراژ دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مشکلات اقتصادی گریبانگیر مطبوعات استان است که همین امر موجب افت تیراژ و مسائل حاشیه‌ای متعددی شده است.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مدیران مسؤول نشریات استانی با بیان این‌که 217 پایگاه خبری و نشریه در آذربایجان‌شرقی به صورت مجوزدار در تبریز و شهرهای مختلف استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: برخی نشریات نیز به علت عدم فعالیت در استان لغو مجوز شده‌اند.


وی با بیان این‌که تبریز پس از تهران بیشترین تعداد نشریات و روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: مشکلات اقتصادی از عمده موانع فعالیت رسانه‌ها است، چنانکه افت زیادی را در نشریات از نظر تیراژ داریم و مسائل حاشیه‌ای متعددی گریبانگیر مطبوعات است.


صفی‌پور با بیان این‌که میزان اثرگذاری و نقش رسانه‌ها در تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: این رویکرد مهم و ارزشمند وجود دارد و تعداد زیادی از نشریات برای فرمایشات مقام معظم رهبری و دعوت مردم به حضور پرشورتر حرکت می‌کنند.


وی خواستار همراهی بیشتر رسانه‌ها در زمینه برگزاری پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شد و افزود: با این رویکرد مهم به پیشواز انتخابات رفته و مطالب منتشر شده برای کمک به اعتلای ملی و ارزش‌های نظام باشد تا افرادی که به مجلس راه می‌یابند به انقلاب و نظام کمک کنند.


همچنین محمدحسن چمیده فر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم از اجرای طرح توزیع و اشتراک نیم بهای نشریات در شانزدهم دی ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه فرهنگ اشتراک نشریات در سراسر کشور اجرایی می شود.


وی ادامه داد: مطابق این طرح، هر یک از شهروندان در هر جای کشور با پرداخت نیمی از بهای نشریات، می توانند اشتراک نشریه مورد علاقه خود را به دست آورند و پنجاه درصد باقیمانده را اداره کل مطبوعات داخلی تأمین می کند که در این صورت، معادل قیمت پشت جلد به مدیریت نشریه عودت می شود.


چمیده فر تاکید کرد: در این طرح افزون بر پنجاه درصد بهای نشریه، هزینه های ارسال نشریه برای مشترکان نیز به عهده معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، با اجرایی شدن طرح فروش نیم بهای مطبوعات در کشور، افزون بر کمک به بالا رفتن فرهنگ مطالعه، کمک شایانی نیز به اقتصاد فرهنگ و به طور اختصاصی اقتصاد مطبوعات در سراسر کشور می شود./935/203/ب1

ارسال نظرات