۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۳۰۸۷۶۸
آیت الله اشرفی شاهرودی:

گول وعده و وعیدهای سیاست بازان را نباید خورد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اشرفی شاهرودی با بیان این‌که نباید گول وعده و وعیدهای سیاست بازان را خورد، گفت: وقتی از افراد سیاسی باید حمایت کرد که صداقت آن ها را دیده و اطمینان داشت که راستگو هستند.
آيت الله اشرفي شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد برجسته حوزه علمیه خراسان امروز در دیدار نمایندگان تشکل های دانشجویی، به مقایسه حقوق در کشورهای مختلف پرداخت و گفت: انسان باید حقوق ها را با عینیت جامعه تطبیق دهد که کدام یک از قوانین حاکم در کشورها با نیت جامعه سازگارتر است و با ترقی جامعه بهتر مطابقت دارد.

 

قوانین اسلام برای سعادت جامعه کافی است

وی با بیان این که قوانین اسلام برای سعادت جامعه کافی است، اظهار کرد: قوانین اسلام جامعه را به سمت تعالی هدایت می کند و آن چه روح انسان به آن وابسته است، سوق داده و به مرحله کمال انسانیت می رساند.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی به مقایسه آزادی زن و پیامدهای آن در قوانین اسلام و کشورهای اروپایی پرداخت و خاطرنشان کرد: آزادی زن مسأله ای است که گاهی حقوق بشر ایران را محکوم می کند و آن را خلاف حقوق بشر می داند، حال آن که برای درستی و نادرستی قانونی باید واکنش آن را در جامعه بررسی کرد.

 

این استاد حوزه خارج فقه و اصول حوزه علمیه افزود: زن در جامعه اروپایی در زمان جوانی لذت هایی داشته اما با گذر عمر انسانی وامانده و به دور از عاطفه، انسانیت شده، تنها زندگی می کند و برای فرزندان، پدر و مادر ارزشی ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در اسلام پدر و مارد وقتی کهنسال می شوند تواضع در برابر آن ها بیشتر است و حتی بعد از مرگ نیز با حضور بر سر مزار، آن ها را گرامی می دارند و خداوند بهشت را زیرپای مادران می داند حال در این دو نوع جامعه کدام به انسانیت بیشتر ارزش قائل شده است.

 

قوانین اروپایی بر زندگی انسان موجب پوچی می شود

آیت الله اشرفی شاهرودی به پیامدهای قوانین اروپایی بر زندگی انسان اشاره و خاطرنشان کرد: بازه قانون در کشورهای اروپایی دوران جوانی، خوشگذرانی و ارضاء خواهش های نفسانی است و باید بسنجیم که آیا سیر انسان گذران زندگی، پیر شدن و مرگ است یا روح متعالی دارد که از سایر موجوادت برتر است و بازه این قوانین چه تأثیری دارد؟ آیا زندگی را به پوچی تبدیل کرده است؟

 

این استاد حوزه علمیه افزود: در تفکر دینی، انسان آمده است تا زندگی جاودانه ای را شروع کند و دنیا محل گذر به مرحله بعد است، این تفکر به زندگی معنا داده است و انسان را به سمت تعالی سوق می دهد.

 

وی در ادامه به پیامد بی حجابی و بد حجابی در جامعه اشاره و تصریح کرد: آزادی و آرایش زن اثر بدی بر زندگی ها می گذارد و دلسردی هایی را در زندگی های دیگر جوان ها به وجود می آورد، زندگی ها را بی محبت می کند و در تربیت فرزندان اهتمام نمی شود.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی به دیدگاه اسلام و زنان موفق در اسلام اشاره و بیان داشت: حضرت زینب مفسر قرآن در کوفه بود و حضرت زهرا(س) خطبه های بی نظیری را قرائت می کرد؛ اسلام نگفته است که زن درس نخواند ولی نگذارد زندگی بی مفهوم باشد و زن و شوهر در کانون عشق و محبت زندگی را شروع کنند.

 

این استاد حوزه علمیه زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) را نمونه موفق زندگی زناشویی در اسلام عنوان و اظهار کرد: جوان تازه مسلمان فرانسوی دلیل انتخاب اسلام را مقایسه زندگی اروپایی با زندگی این زوج موفق اسلام بیان می کند.

 

حاکم نبودن مفاهیم اسلامی در زندگی موجب ضربه به دین و اعتقادات مردم می شود

وی با اظهار تأسف از حاکم نبودن مفاهیم اسلامی در زندگی مسلمانان، گفت: ما ایرانی ها و کشورهای مسلمان اسم مان مسلمان است اما مفاهیم اسلامی در زندگی ما حاکم نیست که ضربه بدی به دین و اعتقادات مردم می زند.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی افزود: در کشورهای اروپایی قانون منظم وجود دارد و مردم به قانون پایبند هستند، در کشور ما قانون اسلام است و پایبندی به اسلام نیست و این سبب بریدن جوان ها از دین می شود و فکر می کنند معنی دین این است که در زندگی چاپلوسی، تملق، اذیت و کلاه گذاری باشد در حالی که این موارد در تضاد با دین است.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت ارتباط بیشتر دانشجویان با روحانیت، گفت: شکوفایی استعداد در دوران دانشجویی است و در این دوران مفاهیم دینی به معنای واقعی در اذهان شکل می گیرد.

 

وی به جوانان توصیه کرد: جوان ها گول زندگی بازیگران را نخوردند و فکر نکنند که این مفاهیم اسلام است.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی در ادامه به توصیه خود به نامزدهای ریاست جمهوری و افراد سیاسی اشاره و خاطرنشان کرد: من به آن ها توصیه داشتم که نیازی نیست که بیان کنید زیارت عاشورا و نماز شب می خوانم و این رابطه بین خود شما و خدا باشد اما ایرانی و دلسوز کشور و ملت باشید.

 

بی توجهی دولتمردان و مسؤولان کشور به مردم

این استاد حوزه علمیه به بی توجهی دولتمردان و مسؤولان کشور به مردم اشاره و اظهار کرد: چه طور است که بچه ای در انگلیس و فلان جا به زندان رفته و دل شما می تپد اما در کشور ما صدام یک میلیون ایرانی را کشت اما برخی به این امر توجهی نداشتند.

 

وی افزود: در حال حاضر در خارج از کشور از جمله ترکیه ارزشی برای ایرانی ها قائل نیستند و بدترین برخورد را با آن ها دارند، مسؤولان به آن کشورها به عنوان مقام مسؤول سفر می کنند و به آن ها احترام می گذارند اما به این برخورد آن‌ها به مردم اهمیتی نمی دهند.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی با اشاره به این که حرف با عمل فاصله دارد، گفت: این آقایان خیلی حرف می زنند اما آیا مرد کار هم هستند؟ آیا منظور خدمت است یا به نفع خود و بستگان خود کار کردن است؟ خرج میلیاردی کردن برای مجلس که آن هم حقوقش ماهی چه قدر است، چه میزان توجیه درست می تواند داشته باشد؟

 

گول وعده و وعیدهای افراد سیاسی را نباید خورد

این استاد حوزه علمیه به جوانان توصیه کرد: گول وعده و وعیدهای افراد سیاسی را نخورید، سعی کنید، خود و دوستانتان را بسازید و دلتان برای کشور بتپد و اگر مسلمان نباشیم، ایرانی که هستیم، باید ایران را آباد و زمینه رفاه مردم را فراهم کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی از افراد سیاسی حمایت کنید که صداقت آن ها را دیده و بدانید که راستگو هستند، از آن ها تعهد راستی بگیرید و درخواست کنید که به تعهدات خود عمل کنند.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی با بیان این که استعداد ایرانی ها در دنیا مثال زدنی است، گفت: سعی کنید از هوش و استعدادی در مسیری که قرآن و اهل بیت (ع) قرار داده است، استفاده کنید.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نمی گوییم همه طلبه شوند بلکه در هر رشته علمی به تعالیم اسلامی توجه داشته و متدین باشید و احساس مسؤولیت نسبت به افراد جامعه داشته باشید و به کتب دینی مراجعه و دستور دین را اجرا کنید.

 

گفتنی است، نمایندگان تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان از آیت الله اشرفی شاهرودی درخواست حضور در انتخابات خبرگان رهبری را داشتند که وی گفت: «فرصت برای جوان ترها باشد.»/1310/202/ب1

ارسال نظرات