۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۰۸۴۰۳
انگلیس:

عضویت درگروه اخوان المسلمین نشانه افراط گرایی است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی العربیه نوشت: دولت انگلیس اعلام کرد، پس از بررسی و تحقیق درباره گروه «اخوان المسلمین» نتیجه گیری کرده که داشتن ارتباط با این گروه یا عضویت درآن یکی از نشانه های افراط گرایی است.
اخوان المسلمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری العربیه در گزارشی تصریح کرد که گروه اخوان المسلمین در مصر و برخی کشورهای عربی به عنوان گروهی تروریستی به شمار می آیند.


«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس درآوریل 2014، دستور العملی به منظور بررسی و شناخت خط مشی فکری گروه اخوان المسلمین صادر کرد تا مشخص شود که آیا این گروه در آینده تهدیدی برای امنیت ملی انگلیس خواهد داشت یا نه.


در بیانیه ای دولت انگلیس که با یک گزارش تحقیقاتی درمورد این گروه همراه بود، آمده است، لندن نظارت بردیدگاه ها وفعالیت های گروه اخوان المسلمین واعضای وحامیان آنها را در خارج از کشورهای اسلامی تشدید خواهد کرد.


بیانیه همچنین تاکید کرد برخی ازاخوان المسلمین با نیروهای تندرو خشونت طلب ارتباط دارند، این گروه به عنوان یک گرایش فکری شبکه ای به صورت ابزاری برای انتقال برخی افراد و گروه ها به خشونت گرایی وتروریسیم شده اند.

 

دیوید کامرون دراین باره گفت: «عضویت درگروه اخوان المسلمین یا ارتباط داشتن با این گروه نشانه ای احتمالی از افراط گرایی است».


ازسوی دیگر «محمد منتصر» سخنگوی گروه اخوان المسلمین در رد اظهارات «دیوید کامرون» گفت: «اتهام اخوان المسلمین به تندروی یا تروریسم از سوی بریتانیا بر مبنای یک موضع سیاسی است و غیر قابل قبول است».


وی افزود : «اگر بریتانیا راهپیمایی مسالمت آمیز را افراط گرایی تلقی کند، حتما مشکلی در تعریف افراط گرایی دارد و باید آن را برطرف کند»./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات