۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۰۸۲۴۲
زاکانی در مشهد:

آمریکا به دنبال «برجامیزه» کردن همه بخش‌های کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس تلاش آمریکا در اجرای برجام را سکویی جهت نفوذ در کشور دانست و گفت: آمریکا به دنبال برجامیزه کردن همه بخش‌ها در ایران است تا در هر موضوعی به پای گفت وگو و گفتمان آمریکا و قبول نظرات او بنشینیم.
عليرضا زاکاني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم اختتامیه اجلاس بسیج که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب دو گروه سلطه‌گر و سلطه‌پذیر بودند و انقلاب قطب سلطه‌ستیزی را به راه انداخت و با اقدامی مؤثر به مقابله با سلطه‌گران و سلطه‌پذیران پرداخت و امام خمینی (ره) نقش کلیدی و جهانی ایفا کردند.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را پرده‌برداری کردند و با نگاهی اجتهادی جدید و قوی ایفاگر نقشی موثر بودند و امروز پس از 37 سال محور مقاومت در یک جایگاه ممتاز قرار دارد.

 

زاکانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به دنبال آن هستند تا ایران اسلامی را به عنوان الگویی کامل داشته باشند و کشورمان را به عنوان یک تمدن اسلامی مطرح شود.

 

وی تأکید کرد: دشمن در دوره اخیر این ادعا را داشت که سایه جنگ در ایران به دلیل موضوع هسته‌ای سایه افکنده و مدعی بود که فروش نفت ایران به صفر می‌رسد و ایران به بن‌بست رسیده و ادامه راه در شرایط تحریم مشخص نیست و تنها راه ادامه حرکت قبول خواسته‌های غربی‌ها است.

 

دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی چهار کلیدواژه را دنبال می کردند

زاکانی با بیان این که دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی چهار کلیدواژه را دنبال می کردند، خاطرنشان کرد: بحث هسته ای و ایجاد نگرانی برای ایران هسته ای در جهان اولین موردی بود که دشمن تلاش داشت با ایجاد یک اجماع جهانی بر علیه ایران براین اساس حرکت کند.

 

وی حقوق بشر، شکست امنیت و حصار امن کشورهای جهان را عوامل دیگر تلاش دشمن در محکوم کردن ایران دانست و افزود: تنها چیزی که می توانست اجماع جهانی علیه ایران را ایجاد کند همین موضوع هسته‌ای بود و از سال 82 تا به امروز آمریکا در تلاش است تا با هم سو کردن کشورهای جهان بر علیه ایران بتواند به محکومیت هسته ای کشورمان نایل شود.

 

زاکانی به وجود دو نگاه در کشورمان اشاره کرد و افزود: یک نگاه تلاش دارد تحریم های ظالمانه ای که از قبل در کشور بوده را بشکند و در کنار آن رشد هسته ای را به دست آورد و نگاه دیگر به این فکر می کند که انرژی هسته ای یک دردسر برای کشور است.

 

وی با بیان این که نگاه دوم با شعار تنش زدایی ادعاهایی را بیان می کرد گفت: نگاه دوم سه ادعا داشت که اولین آن افتادن سایه جنگ بر سر کشور به واسطه موضوع هسته ای، دومین آن عدم صدور نفت ایران با تکیه بر صنعت هسته ای و سومین موضوع در حوزه اقتصاد امکان ادامه داشتن تحریم ها بود.

 

وی هر سه موضوع اعلام شده در پیش بینی برجام در کشور را براساس تحقیقات انجام شده نادرست دانست و خاطرنشان کرد: در مجلس تا زمانی که برجام روی کار نیامده بود در هیچکدام از دوره های روحانی، لاریجانی، جلیلی و ظریف ورودی بر موضوع هسته ای نداشتیم.

 

هیچکدام از اعضای هیئت دولت رضایت به رسیدگی برجام نداشتند

زاکانی ادامه داد: پس از تصویب برجام فرصتی شکل گرفت تا مجلس در این خصوص ورود کند این نکته حائز اهمیت است که هیچکدام از اعضای هیأت دولت رضایت به رسیدگی برجام نداشتند و لاریجانی نیز این موضوع را مد نظر داشت.

 

وی با بیان این که لاریجانی در جلسه ای عنوان کرد بررسی برجام در مجلس براساس فرمایش مقام معظم رهبری انجام می گیرد، افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته ما به این نکته رسیدیم که به دلیل جایگاه دفاعی ایران در منطقه و جهان و البته هم سویی مردم با حکومت و اقتدار نیروهای نظامی ایران امکان تعرض به کشور در هیچ صورتی وجود نداشت و این اعتراف عراقچی در این خصوص بود که اگر آمریکا می توانست به ایران حمله کند لحظه ای تامل نمی کرد.

 

نماینده مردم تهران اظهار داشت: ما از 15 ماه قبل در خصوص فروش نفت و ادعای ظریف که اعلام کرده بود که در صورت عدم اجرای برجام فروش نفت ایران از سمت غرب به صفر خواهد رسید اشتباه بود و ایران در سال های 91 و 92، یک میلیون 600 هزار بشکه فروش نفت داشته است.

 

برجام حلقه مفقوده بود

وی با بیان این که اساسا برجام حلقه مفقوده بود، خاطر نشان کرد: اساسا برجام حلقه مفقوده ای جهت ایجاد یک پاشنه و پله جهت ارتقای نفوذ در ایران انتخاب شده است.

 

زاکانی با توجه به سند ارائه شده از سمت سازمان انرژی هسته ای گفت: امروز ما با یک سند مواجهه هستیم که برای ما فرقی ایجاد نکرده و تهدیدهایی نیز برای ایران باقی گذاشته است.

 

تلاش آمریکا در اجرای برجام سکویی جهت نفوذ در کشور

وی با بیان این که هر کس نامه مقام معظم رهبری در خصوص اجرای برجام را مورد توجه قرار ندهد انسجام کشور را خواهد شکست، بیان داشت: عده ای که به دنبال تضعیف آرمان های نظام هستند در حقیقت سایه جنگ را در این کشور ایجاد می کنند و آن ها هستند که ارزش های انقلاب را زیرسؤال می برند.

 

زاکانی تلاش آمریکا در اجرای برجام را سکویی جهت نفوذ در کشور دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال برجامیزه کردن همه بخش‌ها در ایران است تا در هر موضوعی به پای گفتگو و گفتمان آمریکا و قبول نظرات او بنشینیم.

 

وی با بیان این که دشمن به دنبال تغییر فرهنگ و اعتقادات ما می باشد و در این میان ما باید مراقب باشیم تا وحدت داخلی در برابر شیطان بزرگ از میان نرود، یادآور شد: باید در خصوص برجام هوشمندانه برخورد کرد و اجازه ندهیم این تصور که گرگ به صورت بزک شده و رام در کشور نشان داده شود./934/پ202/ج1

ارسال نظرات