۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۲۳۹
زاکانی در گفت وگو با خبرنگاران:

آمریکا بیش از هر کشوری به اجرای برجام نیاز دارد/ فعالیت کمیسیون برجام تعطیل نشده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هوشمندی مقام معظم رهبری موجب شد که اجرای کاربردی برجام از سوی ایران منوط به لغو PMD از سوی غرب شود که البته باز هم می بینیم در گزارش اولیه آژانس و هم چنین در قطعنامه بستن پرونده PMD ایران مواردی وجود دارد که بازگشت به حالت اولیه را برای غرب باز می گذارد.
زاکاني نماينده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز 26 آذر در حاشیه مراسم اختتامیه اجلاسیه بسیج که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران به بررسی PMDو موضوع برجام پرداخت.

 

 

وی هوشمندی مسؤولان در اجرای برجام را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: مسؤولین باید مراقب باشند که به دور از رفتار عجولانه و منطق و بررسی موشکافانه مرحله به مرحله برجام را اجرا کنند.

 

وی آمریکا را بیش از هر کشوری نیازمند اجرای برجام در ایران دانست و با بیان این که این موضوع برای ما می تواند تا حدی مفید باشد گفت: مسؤولین کشور به نحوی رفتار نکنند که نیاز آمریکا در خصوص برجام گران خریده شود.

 

دعوت از فتنه گران در فضای دانشگاهی با هدف التهاب آفرینی شکل می گیرد

وی در بخش دیگرصحبت های خود درپاسخ به خبرنگاران در خصوص دعوت عناصر فتنه در دانشگاه های مشهد بیان داشت: دعوت از فتنه گران در فضای دانشگاهی با هدف التهاب آفرینی شکل می گیرد.

 

وی ضمن بیان این نکته که من شواهد زیادی در این زمینه دارم،تصریح کرد: دعوت از فتنه گران جهت حضور در دانشگاه ها برای ایجاد یک فضای التهاب در دانشگاه ها و مجامع علمی صورت می گیرد که در پس این التهاب آفرینی مخدوش کردن چهره حق دنبال می شود.

 

زاکانی با اشاره به بهم ریخته شدن فضای فکری دانشجویان ارزشی با حضور فتنه گران در دانشگاه تصریح کرد: ما نباید در زمین بازی افرادی که عناصر فتنه را به دانشگاه دعوت می کنند بازی کنیم و بخشی از سناریوی آن ها شویم در عوض باید با دقت و پیشگیری از تنش به صورت مطالبه گرایانه پرسش‌های دقیقی را از فتنه گران مطرح کنیم تا «حق» خود را نشان دهد.

 

مواجهه دو گانه در فضای نخبگانی به ضرر کشور است

زاکانی با بیان این که متاسفانه برخی دانشگاه ها با دعوت عناصر فتنه به داخل دانشگاه برخلاف شعار آزادی خود عمل می کنند یادآور شد: نکته جالب توجه این است که همان مسؤولانی که به فتنه گران اجازه سخنرانی را در دانشگاه می دهند به دانشجویان ارزشی و انقلابی اجازه طرح سؤوال و یا فعالیت های ارزشی مناسب نمی دهند و این مواجهه دو گانه در فضای نخبگانی به ضرر کشور است.

 

وی ادامه داد: بسته شدن PMD از سوی غرب موضوعی بود که از سوی ما پیش بینی می شد زیرا آمریکا برجام را ترجیح می دهد به PMD و حاضر نیست از دستاوردهای خود در برجام دست بکشد.

 

وی ادامه داد: البته هوشمندی مقام معظم رهبری موجب شد که اجرای کاربردی برجام از سوی ایران منوط به لغو PMD از سوی غرب شود که البته باز هم می بینیم در گزارش اولیه آژانس و هم چنین در قطعنامه بستن پرونده PMD ایران مواردی وجود دارد که بازگشت به حالت اولیه را برای غرب باز می گذارد.

 

وی افزود: راجع به قطعنامه و بسته شدن PMD باید استقبال کنیم و بخش زیادی از این موفقیت را مدیون هوشمندی مقام معظم رهبری هستیم که راهکارهای لازم را در نامه‌ای به رییس‌جمهور بیان فرمودند و بسته شدن PMD شرط رشد رآکتور اراک است.

 

وی افزود: دشمن ترجیح می‌دهد که برجام بسته شود و PMD باشد و به آمانو گفتیم که این سیاه‌ترین گزارشی بود که علیه ایران داشتید و در بند 8 اعلام کرده که باز شدن این موضوع مهیا می‌شود.

 

رییس کمیسیون برجام با بیان این که مسؤولان کشوری و دولتی با هوشمندی ویژه‌ای باید با موضوع PMD برخورد کنند، خاطرنشان کرد: دقت لازم و هوشمندی لازم مانع از آسیب‌پذیری ایران می‌شود و بستن PMD امکانی ایجاد کرد که تشدید نظارت و تحکیم جایگاه قبلی تثبیت شود.

 

زاکانی گفت: قطعنامه شورای حکام تمام موارد ذکر شده را به طریقی دیگر بیان کرد و رسمیت بخشیده و با تدبیر عالمانه مقام معظم رهبری PMD بسته شد.

 

فعالیت کمیسیون برجام تعطیل نشده است

وی گفت: فعالیت کمیسیون برجام تعطیل نشده و پس از بررسی طرح‌ها و مصوبات برجام از حالا به بعد به صورت تخصصی و جز به جز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

رییس کمیسیون برجام افزود: بالاترین خواسته ملت ایران از اجرای برجام لغو تحریم و حفظ موضع هسته‌ای ماست و آن چیزی که از برجام استخراج می‌شود این است که تحریم‌ها با این شیوه دولت رفع نمی‌شود و معتقد بودم که همفکری‌ها باید قبل از تصویب برجام می‌بود.

 

زاکانی با بیان این که اگر به نامه مقام معظم رهبری درست عمل شود عملکردمان در بحث اجرای برجام خوب خواهد بود، گفت: این مهم باید مورد توجه دولتمردان باشد، هر چند که دشمن راهکار خود را دارد و باید هوشمندانه برخورد کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: وحدت در انتخابات مهم ترین اصل است و نشست‌های اصولگرایان و جلسات آن به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی تشکیل شد و دکتر حدادعادل نیز به عنوان سخنگو معرفی شد و از آیت‌الله مصباح‌ یزدی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی خواسته‌ایم تا ما را در این مسیر هدایت کنند./934/پ202/ج

ارسال نظرات