۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۵۵۴
امام جمعه سردشت دزفول:

دانشجویان با کسب بینش سیاسی در برابر دشمن ایستادگی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سردشت دزفول با اشاره به این که دانشجو باید در تمام زمینه ها آگاهی داشته باشد، گفت: بینش سیاسی دانشجو او را از اغفال و مورد سوء استفاده قرار گرفتن باز می دارد.
دانشجويان

حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که دانشجویان پیش از انقلاب اسلامی در دوران خفقان سیاسی شاهنشاهی در برابر آمریکا جنایتکار ایستادگی و به شهادت رسیدند، اظهار داشت: این قشر در واقع مدیران و سازندگان آینده کشور که پیشرفت در زمینه های علمی، نظامی، پزشکی و دیگر نیازها در گرو آنها است.

 

امام جمعه سردشت با اشاره به اهمیت دانشجو و مبارزه های سیاسی این قشر در دوران پیش از انقلاب اسلامی و نام گذاری 16 آذر به نام روز دانشجو گفت: دانشجو ممتاز و باتقوا افزون بر تحصیل و تهذیب نفس به دفاع از مملکت، نظام اسلامی، ولایت فقیه تعصب و ایستادگی داشته و نقش اساسی و مهم در جامعه ایفا می کند.

 

حجت الاسلام نصیری با اشاره به این که دانشجویان در آینده نه چندان دور رییس جمهور، وزیر، استاندار و چرخانندگان مملکت هستند، افزود: خدمت به کشور و مثمرثمر بودن برای نظام اسلامی و جامعه وابسته به تحصیل، تهذیب نفس و خودسازی است که دانشجویان با ایفا درست نقش و فعالیت خود در جامعه آینده کشور را تضمین خواهند کرد.

 

این مقام مسؤول دانشجویان را افزون بر درس خواندن و تهذیب نفس به وظایف دیگر به ویژه شناخت مسائل سیاسی فراخوانده و گفت: تأکید فراوان امام خمینی(ره) و نیز رهبر معظم انقلاب بر سیاسی بودن دانشجو هدف از ایجاد تشکل های دانشجویی را آشکار و این که سیاسی بودن مغایر با سیاسی کاری و به معنی آگاهی از مسائل و وقایع سیاسی و تحلیل سیاسی داشتن است.

 

امام جمعه سردشت با اشاره به این که دانشجو برای تأمین تمام نیازهای کشور از تمام جنبه ها به ویژه علمی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی باید بینش و تحلیل سیاسی داشته باشد، تصریح کرد: دانشجو بدون داشتن بینش و تحلیل سیاسی از سوی دشمنان اغفال و مورد سوء استفاده قرار گرفته و ایجاد تشکل های دانشجویی برای آگاهی و خبره و آمادگی و تحلیل سیاسی داشتن دانشجو در راستای عدم فریب دشمن و نیز تبعیت و پیروی از خط و فرمان رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام نصیری با بیان این که تشکل های گوناگون دانشگاهی این نکته را باید مدنظر خود قرار داده که جمهوری اسلامی و نظامی اسلامی زیر نظر ولی فقیه اداره می شود، خاطرنشان کرد: اهداف بلند تشکل های دانشجویی حمایت از نظام اسلامی، ولایت فقیه، اسلام، ملت ایران، ترویج فرهنگ قرآن و فرهنگ ناب محمدی در جامعه به ویژه قشر دانشجو است.

 

وی با اشاره به این که دانشجو در صورت آشنایی با آموزه های دینی و انقلاب اسلامی نسبت به آنها حساس شده و به فردی انقلابی تبدیل می شود، اظهار داشت: چنین دانشجویی در بازگشت به جامعه و خانواده و دوستان و تغییر فرهنگ جامعه به سوی فرهنگ انقلابی و اسلامی تأثیر گذاشته و نیز در صورت بی تفاوتی وی به آموزه های دینی جامعه بی تفاوت و بی مسؤول خواهد شد./9456/302/ب2

ارسال نظرات