۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۰۷۱۶۲
امام جمعه نجف:

وهابیت و تروریسم دشمن مشترک جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف حضور نظامیان ترکیه در خاکی عراق را تجاوزی آشکار دانست و خواستار مقابله با حضور نظامیان ترکیه شد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه برگزار شد، حضور نظامیان ترکیه در اراضی این کشور را تجاوزی آشکار و نقض حاکمیت عراق خواند و آن را به شدت محکوم کرد.


حجت الاسلام قبانچی حضور نظامیان ترکیه را اقدامی غیر قابل قبول توصیف برشمرد و گفت: دولت عراق و مجامع بین المللی باید واکنش جدی در برابر این تجاوزاز خود نشان دهند.


وی ادامه داد: اگر هدف از حضور نظامیان ترکیه در عراق مبارزه با تروریسم است، پس باید با اجازه حکومت این اقدام صورت می گرفت و اگر این حضور برای نجات اهل سنت از چنگال داعش است که این هدف، خواسته‌ی مردم عراق نیز بوده و ما نیازی به حضور بیگانگان نداریم.


امام جمعه نجف با دعوت از سیاستمداران ترکیه نسبت به تجدید نظر در دیپلماسی خود قبال عراق خاطرنشان ساخت: دشمنی ترکیه با ملت عراق به سود دولت‌مردان ترکیه‌ای نخواهد بود.


وی در بخش دیگر سخنان خود به سخنان نامزدان ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد و گفت: سخنان ضد اسلامی برخی از نامزدان ریاست جمهوری آمریکا نارضایتی گسترده‎ای به دنبال داشته است.


حجت الاسلام قبانچی از مسلمانان جهان خواست که در برابر این اقدام‎های تحریک آمیز آمریکایی‎ها که به نوعی اعلام جنگ علیه مسلمانان محسوب می شود، ساکت ننشینند و آن را به شدت محکوم کنند.


وی افزود: اگر آمریکا به صورت حقیقی خواستار مبارزه با تروریسم و داعش است پس چرا با مسلمانان که همیشه درپی صلح هستند به دشمنی رفتار می کنند.


امام جمعه نجف تاکید کرد که آمریکا با این اقدام‎های تحریک آمیز اولین متضرر و زیان دیده خواهد بود زیرا مسلمانان به اقدام‎های مشابه‎ای خواهند پرداخت.


وی از اقدام دولت مصر برای جمع آوری کتاب‎های جریان ضاله وهابیت ابراز خرسندی کرد و گفت: حکومت مصر در اقدامی مناسب کتاب‎های وهابیان را از بازارهای این کشور جمع و 68 عدد از مدرسه و مراکز علمی آنان را به علت انحراف فکری مسدود کرد.


حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: دشمن حقیقی فقط تروریسم نیست بلکه افکار منحرف وهابیت نیز دشمن حقیقی جهانیان محسوب می شود./994/ب902/ک

ارسال نظرات