۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۱۲۹
امام جمعه موقت تهران:

برخی با هجمه علیه شورای نگهبان به دنبال ورود افراد بدون صلاحیت به انتخابات هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که شورای نگهبان با حمله و هجمه‌ برخی، نمی‌لغزد و مصمم‌تر می‌شود، گفت: این مسائل نشان می‌دهد که برخی افراد فاقد صلاحیت می‌خواهند خود را در انتخابات تحمیل کنند.
حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و غربی، اظهار داشت: نامه رهبری یک حکمت نامه، افشاگری علیه استکبار، نصح جامع، روشنگری و دعوت به فطرت اسلام و حقایق موجود جهان بود.


وی با بیان این‌که نامه رهبر انقلاب تصویری از حق و باطل و تزویر و حقیقت را برای جوانان به نمایش گذاشت، گفت: نامه رهبری هشداری به جوانان سراسر عالم است که فریب تزویر را نخورند و دست‌هایی که امنیت جهان را به خطر می‌اندازند بهتر بشناسند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که نامه رهبری به جوانان اروپایی سراسر نور و احساس است، ابراز کرد: رهبر انقلاب همچون پیامبر اسلام همه مردم را عائله خود می‌دانند و نسبت به همه دلسوزی دارند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مهربانی با عترت، مؤمنان و بشریت را از ویژگی‌های پیامبر اسلام در قرآن برشمرد و گفت: پیامبر(ص) هر دستوری را که از خدا می‌گرفت و به مردم ابلاغ می‌کرد، خود عامل به آن بود.


وی با اشاره به این‌که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی در برخی از کلیساها و جاهای دیگر قرائت شد، افزود: این نامه نوید بخش جهانی شدن انقلاب اسلامی و برگشتن مردم به فطرت اسلام است.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، خاطرنشان کرد: آمریکا در این روز چهره خشن و غیر قابل اعتماد خود را نشان داد و دانشجویان ما در این روز نشان دادند که همراه امام خمینی(ره) هستند و در تشکیل نهادهای مختلف نظام فعال بودند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که دانشجویان ما هویت دینی خود را در این روز نشان دادند، گفت: افراد سیاست زده و غرب زده علی رغم تلاش خود نتوانستند دانشجویان را همراه خود کنند.


وی ادامه داد: پس از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی دانشگاه‌های ما پایگاه اعتکاف، نماز جماعات و عزاداری برای اهل بیت است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که دانشگاه نباید صحنه مانور سیاست زده‌ها و غرب زده‌ها قرار گیرد، گفت: جای تأسف است که برخی از جریان ها همچون فتنه گران در دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده و فضایی مصنوعی ایجاد می‌کنند.


وی با اشاره به برخی از سخنرانی‌ها در روز 16 آذر، بیان کرد: مسؤولان نباید مردم را نسبت به خود بدبین کنند چون مردم ما مسلمان و ولایت مدار هستند و نباید برخی با کارهای خود این مردم را بدبین کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در نظام اسلامی و نظارت استصوابی این شورا، گفت: از روز نخست تشکیل شورای نگهبان غرب گراها و دشمنان با این نهاد به مخالفت پرداختند.


وی با بیان این‌که در نظام اسلامی هیچ فردی نمی‌تواند بدون احراز صلاحیت در مجموعه‌ای فعالیت کند، اظهار داشت: این مخالفت‌ها با شورای نگهبان نشان دهنده این است که برخی از الان نگران این هستند که افراد مورد نظر آنها در انتخابات جایی ندارند.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که شورای نگهبان، سپاه، بسیج و حرکت‌های عاشورایی ملت مورد بغض اعداء ما است، گفت: آرامش و امنیت ما امروز مرهون این نهادها است.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که شورای نگهبان مورد تأیید قانون و رهبری است، ابراز کرد: شورای نگهبان با این هجمه‌ها نمی‌لغزد و مصمم‌تر می‌شود؛ این مسائل نشان می‌دهد که برخی افراد فاقد صلاحیت می‌خواهند خود را تحمیل کنند.


وی راهپیمایی اربعین حسینی را نشانه عشق و علاقه مردم به اهل بیت دانست و گفت: این حرکت عظیم مردم نوید یک بیداری جدید است و حال و هوای حماسی و آهنگ تهاجمی دارد.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم بدون توجه به تهدیدهای داعش در اربعین حسینی شرکت کرده و به مقابله فرهنگی با فرهنگ غرب و انفعالی برخی در داخل پرداختند و به سوی محور عشق حرکت کردند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین با اشاره به اقدامات اخیر ترکیه، بیان کرد: دولت ترکیه دست از اقدامات دشمن شاد کن بردارد چون با این کارها نه تنها سودی عاید آن‌ها نمی‌شود بلکه موجب خواری و تنهایی آن‌ها نیز می‌شود.


وی همچنین حوادث آذربایجان را محکوم کرد و گفت: کشتار عزاداران از سوی پلیس اقدامی ناشایست است و باید بدانند که این گونه حرکات قهری به خودشان باز می‌گردد./927/پ201/ج

ارسال نظرات