۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۳۰۷۱۱۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

پاسخ به شبهات دین گریزان پیرامون مقوله «خشونت در اسلام»

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق گفت: چه کسی گفته همه احکام اسلام حدود و تعزیرات است؟ در زمان استقرار حکومت اسلامی در کشور خودمان چه تعداد سنگسار داشته ایم؟ سیاه نمایی هایی که یا تعمدی است و یا در اثر جهل بسیار زیاد، با استفاده از تبلیغات گسترده مطرح می شود.
نخاولي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی نخاولی شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در محل دبیرستان شهید مطهری برگزار شد، به بازخوانی نظریات دین گریزان و پاسخ دادن به شبهات موجود در آن ها پرداخت و گفت: یکی دیگر از تحلیل های غلطی که برای گریز از دین مطرح شده، «آرامش بخش نبودن» دین است؛ صاحب این نظریه در استدلال خود می گوید «دینی که همه اش سنگسار و شلاق باشد، مردم از آن می گریزند.»

 

وی با بیان این که طرح این مسائل نوعی سیاه نمایی است، خاطرنشان کرد: چه کسی گفته همه احکام اسلام حدود و تعزیرات است؟ در زمان استقرار حکومت اسلامی در کشور خودمان چه تعداد سنگسار داشته ایم؟ این سیاه نمایی ها که یا تعمدی است و یا در اثر جهل بسیار زیاد، با استفاده از تبلیغات گسترده مطرح می شود.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق با اشاره به این که فتح آندلس نمادی از خشونت های مسیحیت تحریف شده است، افزود: جنایاتی که آن ها کرده اند، هیچ کس انجام نداده؛ در آندلس که کشوری مسلمان بود، به شکنجه و سوزاندن دسته جمعی مسلمانان پرداختند که تصاویر آن در موزه های آن ها موجود است.

 

حجت الاسلام نخاولی تأکید کرد: این که دین باید با عطوفت و عدم خشونت همراه باشد، حرف حق است اما کیفیت بیان این مطلب حق، می تواند آن را تبدیل به مطلبی باطل کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عقلانی بودن تمام احکام دینی اظهار کرد: گزاره ها سه دسته هستند؛ یا خردستیزند که عقل نمی تواند آن ها را بپذیرد، یا خردپذیرند که عقل می تواند آن ها را توجیه کند و یا خردگریز هستند یعنی به چنگ عقل نمی آیند و عقل نمی تواند آن ها را درک کند. در شریعت نبوی، گزاره خردستیز وجود ندارد./820/202/ب1

ارسال نظرات