۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۶۸۵۸
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

طراحان اسلام رحمانی جامعیت دین را هدف گرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عباسی خراسانی به جامعیت دین اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام در عین جهاد علیه ظالمان و مستکبران، اهل محبت و رحمت با دوستان و انسان‌ها است و به صورت کلی جهاد با ظالم نیز نوعی محبت و رحمت به بشریت است.
حجت الاسلام عباسي خراساني

حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه بعضی از گروه‏ها می‏خواهند تنها جنبه رحمانیت اسلام را جلوه دهند، تصریح کرد: مجموع قرآن به تنهایی و مجموع سنت به تنهایی اسلام نیستند، مجموع قرآن و سنت هر دو اسلام است و اسلام هم دین جامع است و دین همگانی، جاویدان و جهان شمول است.

 

وی ادامه داد: اسلام نه دین خشونت صرف است و نه دین رحمت صرف است، هم دین خشونت وهم دین رحمت است و منظور از خشونت، خشونت به معنای خشونت تکفیری‏ها نیست بلکه این خشونت یعنی در مقابل ظلم سکوت نمی کنند و نسبت به آن بی تفاوت نیستند و به مقابله با او بر ‏می‏خیزند.

 

 حجت الاسلام عباسی خراسانی خشونت در اسلام را همان جهاد دانست و اضافه کرد: به تعبیر دیگر اسلام اهل جهاد است و اهل محبت و رحمت است که در واقع جهاد اسلام هم نوعی محبت و رحمت است یعنی اسلام نه دین تکفیری دارد و نه دینی دارد که همیشه محبت را تاکید کند و جهاد با کفار در آن نباشد.

 

وی در ادامه با اشاره به سوره فتح افزود:  این سوره با تعبیر «إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِینًا» شروع می‏شود آن هم به عنوان فتح مبین، در آیات آخر تعبیر خیلی زیبایی دارد تعبیر این آیه شریفه که در چند جای قرآن تکرار شده این است یکی در سوره فتح است که فتح خبر از جاویدانگی و پیروزی مطلق بر جهان کفر است.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در تشریح  آیه «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ» خداوند پیغمبر(ص) را فرستادند برای هدایت به دین حق تا این دین ظهور بر دین پیدا کند، گفت: یعنی به عبارتی تمام ادیان قبلی را تحت احاطه پیدا کند و به جز اسلام دین دیگری مورد قبول نیست و اسوه اسلام هم به صراحت قرآن وجود رسول اکرم(ص) است؛ چنان که فرمود «لقد کان لکم فی رسول‌اللّه اسوة حسنة»

 

وی با اشاره به آیات قرآن، پیروان پیامبر اکرم(ص) را دارای چند خصوصیت خواند و ابراز کرد:  نخستین خصوصیت آنها «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» رحمت بین خودشان است و شدد برای دشمنان و کفار است، یعنی مسلمانان در هر کجای دنیا که هستند اینها پشتوانه یک حقیقت و یک دین هستند بین خودشان رحمت دارند؛ اما در مقابل کفار از حق خود دفاع می‏کنند.

 

حجت الاسلام  عباسی خراسانی اضافه کرد: در قرآن ضرب المثلی برای پیروان رسوالله آمده که می‏گوید اینها مثل یک شاخه ای است که از زمین روییده می‏شود اول فکر می‏کنند تک است؛ اما بعد آنچنان بوته‏های زیادی می‏روید که خود کشاورز تعجب می‏کند که از این دانه چند بوته رویده است.

 

نماینده طلاب و فضلای استان خراسان در مجمع نمایندگان حوزه درباره اهداف و اعتقادات کفار گفت: کفار در جایی می گویند ما دین را نمی‏فهمیم که این بحثش جدا است ولی در جای دیگر می‏گویند ما طرفدار اسلام هستیم، اما همانند تکفیری‌های امروز اسلام را در چهره دیگر و بد معرفی و جهان را از اسلام وحشت زده میکنند.

 

حجت الاسلام عباسی خراسانی در پایان خاطر نشان کرد: اسلام دین جامع است، اگر در جایی دین در خطر باشد واقعه عاشورا می آفرینند در جایی هم در جنگ‏های مختلف مانند جنگ با قاسطین، مارقین و ناکثین  مبارزه می‏کنند، در جایی هم شخص داغ دیده در نخلستان اشک می‏ریزد و این نشان دهنده جامعیت دین اسلام است./875/ت302/ف2

ارسال نظرات