۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۷۶۵
آیت الله سلیمانی:

دانشجویان، اسیر فرهنگ شکست‌خورده غرب نشوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عدم اثرپذیری دانشجویان از فرهنگ غربی را خواستار شد و گفت: دانشجویان باید افزون بر اهمیت دادن به علم و معنویت، به ظواهر دینی و ملی خود توجه داشته باشند تا مبادا آغشته به فرهنگ غربی شوند.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد زاهدان که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، گفت: 16 آذر 32 روزی است که حرکتی از سوی دانشجویان کشور به وجود آمد و هویت و سربلندی این دیار را به جهانیان اعلام کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانشجویان تنها جریانی بودند که با کمترین توان پس از یارگیری و تصمیم گیری در یک اتاق فکری، حرکت دانشجویی علیه ورود نیکسون انجام دادند و مخالفت خود را به شدت ابراز کردند.

 

وی عنوان کرد: قیام 16 آذر اگرچه در آن زمان به زعم دیگران محقق نشد اما مردم و به ویژه دانشجویان ما این قیام و تفکر را می‌پسندند تفکری که دانشجویان، آن را در دروازه دانشگاه تهران غرس کردند.

 

آیت الله سلیمانی از حادثه 16 آذر با عنوان شجره طیبه یاد کرد و اظهار داشت: این قیام نهالی شد که اصل آن ثابت و فرع آن در آسمان است و امروز بخشی از آن در زاهدان و چابهار و بخش دیگر در تبریز و ارومیه قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: نام این شجره طیبه با همیت، غیرت، شجاعت، فتوت، مردانگی، سلحشوری، کشوردوستی، استقلال، آزادی و عدالت‌خواهی گره زده شده است و تمام این صفات در جنبش دانشجویی جمع می‌شود.

 

امام جمعه زاهدان افزود: از دانشجویان توقع داریم همانطور که غیرت دینی شهیدان آنها در 16 آذر 32 در برابر نیکسون نمایش داده شد، امروز نیز در عرصه‌های علم، معنویت، اخلاق به ویژه پوشش، نمایش و گویش از فرهنگی دینی پاسداری کنند.

 

وی عدم اثرپذیری دانشجویان از فرهنگ غربی را خواستار شد و بیان کرد: دانشجویان باید افزون بر اهمیت دادن به علم و معنویت، به ظواهر دینی و ملی توجه داشته باشند مبادا آغشته به فرهنگ غربی شوند امروز غرب به بن‌بست رسیده و خانواده را به بهای آزادی باخته است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یادآور شد: ما با غرب مخالف نیستیم بلکه مخالفت ما با مفاسد غرب است امروز تلاش می‌کنیم تا با مراکز علمی غرب در ارتباط باشیم اما نه به بهای خوراندن چیزهایی که خود آنان را به ضرر و زیان رسانده است از این رو فرهنگ خوب را از هرجا که باشد یاد می‌گیریم و فرهنگ بد را از هرجا که باشد به خود آن برمی‌گردانیم./831/202/ب1

ارسال نظرات