۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۰۶۷۶۴

جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با حضور مدیر حوزه‌های علمیه در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد.
جشنواره علامه بلادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری امروز در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام یوسف جمالی دبیر جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، به دنبال دو همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان و یک یادواره شهدای روحانی برگزار شده است.

 

وی افزود: در دو همایش قبل، سرمایه‌ها و علمای ناشناخته هم استانی به نسل جوان و طلاب و روحانیان معرفی شدند، تا هم در آنان ایجاد انگیزه شود و هم با معرفی این چهره‌ها، بتوانیم در بعد پژوهشی و علمی، کار فاخری را انجام دهیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: از اسفندماه سال 93 تاکنون سه دبیرخانه قم، حوزه علمیه برادران بوشهر و حوزه علمیه خواهران بوشهر، به‌طور همزمان کار خود را جهت جمع‌آوری آثار شروع کردند.

 

دبیر جشنواره علامه بلادی بوشهری تصریح کرد: علما، طلاب و روحانیان، مجموعاً هزار اثر را در سه قالب مقاله، کتاب و پایان‌نامه با 11 موضوع قرآن کریم، فقه و اصول، فلسفه و کلام، علوم انسانی مرتبط با دین، علامه بلادی، علما و بزرگان استان بوشهر به این جشنواره ارائه کردند و این آثار طی دو مرحله مورد ارزیابی اجمالی و تفصیلی قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: در ارزیابی اجمالی که از سوی هیأت ‌داوران انجام شد، 80 اثر به مرحله دوم راه یافتند و در مرحله ارزیابی تفصیلی، 17 اثر به‌عنوان اثر برتر و 4 اثر به‌عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد و در روز سه‌شنبه از آنان تجلیل خواهد شد.

 

گفتنی است، در این آیین از 17 اثر شامل کتاب، مقاله و پایان نامه که به دبیرخانه جشنواره علمی پژوهشی آیت الله علامه بلادی رسیده بود تجلیل و چهار نفر نیز شایسته تجلیل معرفی شدند.

 

این مراسم با حضور آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و طلاب و علمای حوزه علمیه و خانواده مرحوم بلادی بوشهری، نمایندگان مجلس، استاندار و مسؤولان دستگاه های اجرایی و نظامی و مردم استان بوشهر برگزار شد./833/203/ب1

ارسال نظرات