۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۰۶۷۶۱
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

ارتقای بینش انقلابی بر عهده جنبش دانشجویی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انوری گفت: ارتقای بینش و منش اسلامی و انقلابی، حساسیت نسبت به آرمان‌ها، مطالبه‌گری و نقادی از وظایف جنبش دانشجویی است.
تشکل هاي دانشجويي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز امروز در جمع دانشجویان این مرکز آموزش عالی با بیان این‌که دانشجویان به عنوان بدنه فعال و پویای جامعه رسالت خطیر بر عهده دارند، اظهار داشت: در طول تاریخ جنبش دانشجویی توانسته در عرصه های مختلف نقش‌آفرین باشد.

 


وی با بیان این‌که رسالت دانشگاهیان و جنبش دانشجویی متفاوت با گذشته است، خاطرنشان کرد: امروز جنبش دانشجویی باید در راستای رسالت خطیر و حساس خود گام دیگری در پیچ تاریخی انقلاب به تعبیر رهبرفرزانه انقلاب بردارد و تحقق این رسالت نیازمند آن است که آسیب شناسی جدی صورت گیرد.

 


حجت الاسلام انوری ارتقای بینش و منش اسلامی و انقلابی، حساسیت نسبت به آرمان‌ها، مطالبه‌گری و نقادی را از وظایف جنبش دانشجویی دانست و گفت: مقابله با فضای بی‌تفاوتی و انفعال و مشارکت در عرصه علمی و فکری فرهنگی و سیاسی از وظایف دیگر دانشجویان پیرو خط ولایت است.

 


وی با انتقاد از بهره‌برداری جناح‌های مختلف سیاسی از جنبش‌های دانشجویی تصریح کرد: برخی به خاطر منافع و مطامع باندی و سیاسی خود، جنبش دانشجویی را به افراط کشاندند و عده ای دیگر از سر تفریط جنبش دانشجویی را تعطیل و یا به فراموشی سپردند؛ نباید جنبش دانشجویی را در تشکل‌ها خلاصه کنیم.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که باید با ایجاد فضایی آرام و منطقی، آزاد و شفاف و در چارچوب قانون و ارزش‌ها همه دانشجویان را به مشارکت دعوت کنیم، افزود: دانشگاه و دانشجو علی القاعده باید عقلانی و علمی رفتار کند. امروز دیگر ما فرصت هیچ اشتباه و خطای استراتژیک را نداریم که اگر چنین شود، آسیب بسیار جدی به کشور و ملت وارد خواهد شد.

 


حجت الاسلام انوری ایمان به هدف را از شاخصه‌های مهم جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندی دانشجویان به مسائل دینی بر کسی پوشیده نیست، به عبارت دیگر دانشجویان کشور، اغلب جوانان مؤمن و انقلابی هستند که در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و ولایت فقیه در خط مقدم حضور دارند.

 


وی با تأکید بر این‌که جنبش دانشجویی باید مستقل از منافع احزاب و گروه‌های سیاسی باشد، افزود: عدم استقلال جنبش دانشجویی منجر به رادیکالیسم خواهد شد و این مسأله از ایفای نقش مهم جنبش دانشجویی جلوگیری خواهد کرد، باید دانست که دانشجو تریبون دیگران و ابراز سیاسیون نیست.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر اهمیت و حساسیت نقش‌آفرینی دانشگاهیان در انتخابات اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: هم جنبش دانشجویی به واسطه توانایی‌ها و تأثیرگذاریش همیشه مورد نظر احزاب و گروه‌های سیاسی بوده است. عده‌ای با استفاده ابزاری از دانشجویان، به دنبال حفظ منافع و مطامع خود هستند./935/202/ب1

ارسال نظرات