۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۷۵۷
امام جمعه ملاثانی:

دانشجو در پیش رفت و پس رفت جامعه نقش اساسی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملاثانی با بیان این که دشمن به اهمیت نقش دانشجو و دانشگاه در جامعه و تأثیر آن بر افکار جامعه آگاه گشته است، گفت: دانشجو در پیش رفت و پس رفت کشور نقش به سزایی دارد.
روز دانشجو

حجت الاسلام منصور شنان نصاری امام جمعه ملاثانی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، با بیان این که دانشجو مظهر علم و دانش است، گفت: در سخنان رهبر معظم انقلاب مشعل هدایت جامعه در زمینه علم و دانش بر عهده دانشجو و دانشگاه بوده که این سخن وظیفه آنها را سنگین می نماید.

 

امام جمعه ملاثانی با بیان این که احترام، شرف و مقام دانشجو بسیار برازنده است، گفت: با توجه به این مورد وظیفه دانشجو در قبال جامعه سنگین و نقش سازنده ای در پیشرفت و پس رفت جامعه ایفا و پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن دشمنان به اهمیت این قشر و نفوذ در میان آن معتقد شدند.

 

وی با بیان این که تأثیرپذیری دانشجو و دانشگاه بر افکار جامعه بسیار شدید است، اظهار داشت: هر نوع برخورد، گفته و موضع گیری از دانشگاه و دانشجو تأثیر مستقیمی برجامعه داشته و جامعه به گرایش های سیاسی و حتی اعتقادی دانشجو به عنوان قشر فرهیخته و اندیشمند اعتماد و آنها را سرمشق قرار داده و تبعیت می کند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که باید تأثیر افکار و ایده های دانشگاه و دانشجو در برهه کنونی بر جامعه فوق العاده شدید و این دید درباره دانشجو که قشری تنها محصل می باشند نادرست است، افزود: دشمن با توجه به تأثیر آنها به قشر دانشجو و دانشگاه توجه خاصی داشته و تلاش فراوانی در انحراف فکر و عقیده دانشجو و خالی کردن دانشگاه از جنبه علمی دارد.

 

امام جمعه ملاثانی وجود تشکلات و جنبش های دانشجویی را ضروری دانسته و افزود: نقش آفرینی آنها در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی از ضروریات است و دانشجویان حاضر در این جنبش ها و تشکلات دانشجویی وظیفه سنگینی در  بیان دیدگاه های سیاسی  و نیز روشنگرانه مردم همچون حضور در انتخابات دارند.

 

حجت الاسلام نصاری با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به دانشجو و تشکلات دانشجویی اهمیت زیادی قائل هستند، اظهار داشت: بعضی از دانشجویان و نیز اعضاء تشکل ها و جنبش های دانشجویی به نقش و اهمیت خود در جامعه واقف و آگاه نیستند.

 

وی با اشاره به این که دشمن به نقش و اهمیت دانشجو واقف است، اظهار داشت: دشمن در این راستا دانشگاه و دانشجو را هدف خود قرار داده و تمام تلاش و تبلیغات خود را معطوف آنها کرده در حالی که چنین رویکردی را در حوزه با توجه نفوذ ناپذیری آن مشاهده نمی کنیم.

 

امام جمعه ملاثانی با اشاره به این که دانشگاه و دانشجویان از جمله اهداف دشمن در راستای نفوذ است، تصریح کرد: نخستین قدم در نفوذ تغییر فکر در سوی مقابل است که در صورت اجرا آن دشمن به موفقیت دست یافته و دانشجویان از  نفوذ دشمن غافل نشوند.

 

این مقام مسؤول فعالیت های فرهنگی همچون برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه ، برگزاری نماز جماعت در دانشگاه و دفن شهدا در دانشگاه را از راههای جلوگیری از نفوذ دشمن برشمرده و گفت: به برکت پیشرفت علم و فناوری دانشجویان توانایی نشر و رواج آموزه های انقلاب اسلامی را دارند./9456/302/ب3

 

ارسال نظرات