۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۰۶۷۱۹
آیت الله خاتمی:

طلاب وارد فعالیت های حزبی نشوند/ هر کس از راه ولایت منحرف شد سقوطش حتمی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری انحراف از مسیر ولایت را عامل سقوط دانست و گفت: انسان ها نباید در عرصه های حق و باطل، سکوت کنند بلکه باید حرف خودشان را بزنند و این که بعضی ها آمده اند گفته اند بی تفاوتی و سکوت کردن یک ارزش است، کاملا حرف اشتباهی محسوب می شود.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دیدار با طلاب و روحانیان کرمان در مسجد جامع این شهر گفت: انگیزه بالا برای یک طلبه سبب رشد او در حوزه های علمیه می شود.

 

وی افزود: اگر فردی در حوزه های علمیه هدفش سربازی بای امام زمان(ع) بوده باید نلاش و کوشش خود را دوچندان کند و خود را با وسیله ی تقوا از هوای نفس دور کند.

 

آیت الله خاتمی اظهار داشت: طلاب سعی کنند که خود را از صفات رذیله پاک کنند؛ اگر طلبه ای نتواند خود را از گناهان پاک کند، برای جامعه در آینده خطرناک می شود.

 

وی بیان داشت: تقید به نوافل و توسل از دیگر وظایف طلبه محسوب می شود و اگر کسی می خواهد عمر پر برکتی داشته باشد باید خود را با اهل بیت مأنوس کند.

 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که خواندن دعای عهد و قرائت روزی50 آیه از قرآن، به عمر انسان برکت می دهد، خاطرنشان کرد: راز موفق شدن در هر کاری، تلاش و کوشش است؛ طلاب نباید هیچ روزی را برای خود تعطیل قرار دهند زیرا می توانند در همین تعطیلات، بسیاری از کتاب ها را بخوانند.

 

نماینده مردم کردمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که طلاب سعی کنند خود را با فضای مدرسه مأنوس کنند، افزود: مجهز شدن به ابزار تبلیغی از وظایف واجب هر طلبه ای به شمار می رود که طلاب باید خود را از جهت سخنرانی با آموزش های لازم از طرف استاد، آماده تبلیغ کنند.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که کار اول طلاب درس خواندن بعد یاد گیری زبان های دیگر است، ابراز داشت: یکی از ضعف های برخی از طلاب این است که در کارهای خود نظم ندارند و این بی نظمی موجب شده که درس آنان ضعیف شود.

 

طلاب وارد گروه های حزبی نشوند

وی زمان شناسی را یک اصل مهم برای طلاب دانست و اظهار داشت: طلاب از همان زمان اول طلبگی، تحولات جهان را بشناسند و درباره مسائل موضوعات تحلیل داشته باشند.

 

آیت الله خاتمی ابراز داشت: انسان ها نباید در عرصه های حق و باطل، سکوت کنند بلکه باید حرف خودشان را بزنند و این که بعضی ها آمده اند گفته اند بی تفاوتی و سکوت کردن یک ارزش است، کاملا حرف اشتباهی محسوب می شود.

 

وی بیان داشت: پول، ریاست و شهوت از لغزش گاه های روحانیان محسوب می شود، که طلاب باید خود را از همان اول طلبگی از این امور خطرناک نجات دهند و چار چوب دین را فراموش نکنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که طلبه فراتر از احزاب است، خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای در کار خود حزبی شد باید دستورات حزب فلانی را اجرا کند در صورتی که روحانیان زندگی مستقلی دارند و تنها کاری که باید انجام دهند این است که فقط حرف رهبری را گوش دهند و عمل کنند.

 

وی ادامه داد: هرکس در زندگی خود همراه با ولایت بود، در همه کار ها موفق شده ولی کسانی که راه ولایت را فراموش و بر خلاف رهبری صحبت کردند، در یک زمانی سقوط کردند و از فکر های مردم، هم دور شدند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که دوری از افراط و تفریط انسان را در عرصه سیاست پیروز می کند، ابراز داشت: خیلی داغ شدن انسان را از پا در می آورد، و تفریط گرا بودن هم افراد را از ولایت فقیه دور نگه می دارد.

 

آیت الله خاتمی یادآور شد: اساس زندگی های مان را بر اساس سازگار بسازیم تا زندگی خوبی را برای خود درست کنیم زیرا زندگی پایدار می ماند که انسان اهل بیت را در آنها الگو قرار بدهد.

 

وی در پایان گفت: همان طور که تهمت زدن حرام بوده، زمینه سازی برای این کار هم حرام است و انسان های تا می توانند باید یک خانواده دور از گناه برای خود درست کنند./9707/پ203/ج

ارسال نظرات