۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۳۰۶۶۷۹
آیت الله سلیمانی:

دانشجو پاسدار واقعی آرمان‌های نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دانشجویان را پاسدار واقعی آرمان‌های نظام دانست و گفت: دانشجویان مبتنی بر عدالتخواهی، آزادی خواهی، عدالت جویی، واقعیت گرا و بر اساس اصول مسلم نظام، خط امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیین بزرگداشت روز دانشجو، شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ائمه جمعه زابل، نیمروز و شهر علی اکبر و جمعی از مسؤولان منطقه سیستان در دانشگاه آزاد زابل برگزار شد.

 

آیت الله عباسعلی سلیمانی، در این آیین با اشاره به واقعه 16 آذر گفت: 16 آذر حرکتی حق طلبانه، عدالت خواه، استقلال‌جو، ضداستکباری و ضداستعماری قلمداد می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: دانشجو پاسدار واقعی آرمان‌های نظام است و در شاکله شخصیتی نظام که برگرفته از دین، مکتب و ولایت است، نقش بسزایی دارد.

 

وی ادامه داد: یک دانشجوی واقعی روحیه کنکاش، تفحص و تحقیق دارد و در عوض روحیه تقلید کورکورانه در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و علم را ندارد و بر اساس ارمان‌های خود حرکت می‌کند.

 

امام جمعه زاهدان بیان کرد: دانشجو وارث میراث عزیزانی است که با تسخیر لانه جاسوسی نهضتی را شکل دادند که امام خمینی(ره) عظمت آن را از عظمت انقلاب اول بیشتر دانستند.

 

وی در توصیه به دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان مبتنی بر عدالتخواهی، آزادی خواهی، عدالت جویی، واقعیت گرا و بر اساس اصول مسلم نظام، خط امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به شکل گیری قیام 1332 توسط دانشجویان بیان کرد: 62 سال قبل حرکتی از سوی دانشجویان کشور بوجود آمد و هویت و سربلندی این دیار را به جهانیان اعلام کرد؛ این اتفاق در زمانی رخ داد که کشور ایران با سیاست‎های رژیم پهلوی به عنوان پایگاه حفظ منافع و صندوق خانه آمریکا قلمداد می‌شد و در راستای تامین منافع نظام سلطه گام بر می‌داشت.

 

وی افزود: دانشجویان تنها جریانی بودند که با کمترین توان پس از یارگیری و تصمیم گیری در یک اتاقک فکری، حرکت دانشجویی علیه ورود نیکسون انجام دادند و مخالفت خود را به شدت ابراز کردند درحالی که رژیم پهلوی برای حفظ آبروی خود و امضای نوکری در برابر نظام سلطه، این حرکت دانشجویان را به شدت سرکوب و تعدادی از دانشجویان را به شهادت رساند./831/202/ب3

ارسال نظرات