۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۰۶۴۴۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

16 آذر نماد روحیه استکبار ستیزی دانشجویان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان 16 آذر را نماد روحیه استکبار ستیزی دانشجویان بیان کرد و گفت: جنبش دانشجویی پرچمدار عدالت خواهی و آزادهی خواهی شده است.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، بعد از ظهر امروز در دیدار دانشجویان دانشکده علوم قرآنی به مناسب روز دانشجو، گفت: 16 آذر از روزهای ماندگار و تاریخی در ایران اسلامی است.


وی با بیان این که 16 آذر منشأ حرکت بیداری دانشجویان شد، افزود: از سال 1332 که حرکت ضد استکباری دانشجویان شکل گرفته است، دانشجویان توانسته اند در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی کنند.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی 16 آذر را نماد روحیه استکبار ستیزی بیان کرد و یادآور شد: همراهی دانشجویان با نهضت امام خمینی(ره)، همراهی در پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی متجلی شد.


وی با اشاره به نقش آفرینی دانشجویان بیش از 60 سال، اظهار داشت: جنبش دانشجویی در این مدت مؤثر، تحول آفرین و منشأ آثار فراوانی بوده است.


جنبش دانشجویی پرچمدار عدالت خواهی و آزادی خواهی است
امام جمعه خرم آباد با بیان این که امروز استکبار ستیزی ویژگی مهم جنبش دانشجویی است، افزود:  جنبش دانشجویی پرچمدار عدالت خواهی و آزادی خواهی شده است.


وی در ادامه تصریح کرد: در طول تاریخ استکبار در برابر جنبش دانشجویی قرار گرفته است ولی امروز این جنبش پویایی خود را دارد.


جهاد فکری، علمی و عملی مهم ترین وظیفه دانشجویان است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی دانشجویان را پرچمدار استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم ستیزی در بیداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مهم ترین مسؤولیت دانشجویان در شرایط فعلی جهاد فکری، علمی و عملی است.


وی با تأکید بر این که جامعه امروز نیازمند علم و دانش است، اظهار داشت: پایه و اساس همه پیشرفت ها در جامعه علم و دانش است.


نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که پیشرفت دانشجویان در عرصه علم و عمل، پژوهش و تفکر چشمگیر است، تصریح کرد: دانشجویان باید به علم و عمل مسلط باشند و تولید علم، پژوهش و تحقیق را اساس کار خویش قرار دهند.


وی با اشاره به این که امروز جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا نقش آفرینی و قدرت نمایی می کند، اظهار داشت: دانشجویان در سایه علم و دانش باید برای ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی تلاش کنند.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که استکبار جهانی از ترس بیداری اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلال در جهان اسلام است، یادآور شد: پس از بیداری اسلامی باید تمدن اسلامی در دنیا رخ دهد و تمدن غربی افول خواهد کرد.


وی با اشاره به این که فرهنگ غرب فرهنگ خشونت و پرخاشگری است، افزود: امروز غرب خود را متزلزل کرده و دیگر هیچ خواهانی ندارند.


امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: آمریکا با ایجاد اسلام هراسی در دنیا می خواهد از ایجاد تمدن اسلامی در دنیا ممانعت کند، در صورتی که پرخاشگری، بی قانونی و عدم رعایت حقوق انسانی از ویژگی های فرهنگ غربی است.


دانشجویان زمینه ساز عملیاتی شدن نامه رهبری به جوانان غرب هستند
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به دومین نامه رهبری به جوانان غرب ادامه داد: زمینه ساز عملیاتی کردن نامه مقام معظم رهبری شما دانشجویان هستید.


نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: با ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی باید جلوی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب گرفته شود.


وی در ادامه با اشاره به نگرانی دانشجویان از انحلال دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: در این زمینه جای نگرانی نیست هیچ مسؤولی در استان به دنبال انحلال این دانشگاه نیست و وجود برخی مشکلات به دلیل عدم انجام وظیفه برخی مسؤولان است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که اجازه نمی دهیم دانشجویان دانشکده علوم قرآنی که سرمایه های معنوی، نخبه و خلاق این استان هستند به جای دیگری منتقل شوند، اظهار داشت: متولیان امر و مسؤولان در انجام وظایف خویش باید دقت بیشتری داشته باشند.


وی خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفت: کارهای سخت افزاری را به مسؤولان دانشگاه بسپارید و به فکر بالا بردن مطالبات خویش اعم از مطالبات نرم افزاری، اساتید برجسته و بالا بردن سطح علمی و پژوهشی دانشگاه باشید./9459/202/ب1

ارسال نظرات