۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۰۶۲۸۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

جریان دانشجویی کشور نباید تحت تأثیر جریان‌های حزبی و سیاسی قرار بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طاهری با تأکید بر این‌که دانشجو نباید تحت تأثیر جریان های حزبی و سیاسی قرار گیرد، گفت: متأسفانه گروه های سیاسی همواره در تلاش هستند دانشجویان را برای خود مصادره کنند که خوشبختانه دانشجوی ایرانی هوشیار و با بصیرت است.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی با گرامیداشت در پیش بودن روز دانشجو، 16 آذر را نشان ایستادگی و پایمردی دانشجویان مسلمان در برابر نظام سلطه یاد کرد و گفت: دانشجوی مسلمان ایرانی در تاریخ با هوشیار و بصیرت در برابر توطئه دشمنان همواره فریاد ضد استکباری سر داده است.

 

وی به نقش دانشجویان در همراهی با نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشجویان کشورمان نقش پیشرو و بسیار اثرگذاری را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 عهده دار بودند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران 16 آذر را روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار دانست و افزود: دانشجویان کشورمان با الگوگیری از امام حسین(ع) همواره آرمان ها و ارزش های حسینی را الگوی حرکت‌های خود قرار داده‌اند.

 

حجت الاسلام طاهری تلفیق علم و ایمان را از فاکتورهای مهم در موفقیت جنبش های دانشجویی یاد کرد و ادامه داد: در طول تاریخ بسیاری از مبارزات ملی نظیر مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت بدلیل شکاف میان این دو فاکتور با مشکل روبه‌رو شد که جنبش دانشجویی باید با مطالعه رویدادهای تاریخی، هوشمندانه از تجارب مستتر در آنها، برای کامیابی استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران مطالبه و پرسش گری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست و تصریح کرد: دانشجو به دلیل عدم وابستگی سیاسی و جناحی آزادانه می‌اندیشد.

 

وی استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی را از مهم ترین شاخصه های دانشجوی مسلمان برشمرد و افزود: دانشجوی مسلمان با الهام از سیره سیاسی امام راحل و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره در برابر توطئه های دشمنان با اقتدار ایستاده است.

 

حجت الاسلام طاهری از قشر دانشجو به عنوان نیروی محرکه فکری جامعه یاد کرد و با بیان این که نقش دانشجویان در رشد و بالندگی کشور همواره تعیین کننده بوده است، گفت: تلاش امروزدشمن سست کردن پیوندهای عمیق دانشجو با مبانی انقلاب و دور کردن آنها از جهاد علمی است.

 

وی 16 آذر را نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجوی مسلمان دانست و تصریح کرد: دانشجویان باید بدون توجه به هیاهوهای سیاسی و جناحی تنها در مسیر مطالبات به حق خود گام بردارند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران از دانشگاه به عنوان یکی از نهادهای فرهنگ ساز و زمینه ساز توسعه فرهنگی و علمی کشور یاد کرد و گفت: دانشجو به عنوان محصول عالی این نهاد تأثیرگذار جامعه، نقش مهمی در حرکت های فکری، علمی و فرهنگی جامعه عهده دار است.

 

وی علم جویی را عنصری مهم و اساسی در بینش دانشجویان اعلام کرد و افزود: دانشجویان همواره انگیزه ای مستحکم در کسب علم و دانش و بالا بردن توان بینشی خود داشته است.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که دانشجو نباید تحت تأثیر جریان های حزبی و سیاسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه گروه های سیاسی همواره در تلاش هستند دانشجویان را برای خود مصادره کنند که خوشبختانه دانشجوی ایرانی هوشیار و با بصیرت است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانشجو به عنوان نیروی فعال و پویای هر جامعه، بازوی توانمند علمی هر کشور است، تصریح کرد: امروز نیروی انسانی عالم و آگاه مهم‌ترین پارامتر توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی،دانشجو به واسطه جوانی، اهداف آرمان گرایانه و مطالبه گر ارائه می کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دانشجویان باید همواره در صحنه حضور داشته باشند و نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور بی تفاوت نباشند، بیان داشت: دانشجوی ایرانی با فهم سیاسی بالا همواره تحلیلی صحیح از شرایط سیاسی جامعه دارد.

 

وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند دانشجو باید در حوزه مسائل سیاسی، علمی، اجتماعی و دانشگاهی مطالبه گر باشد، تصریح کرد: مطالبه گری یکی از شاخصه های اصلی دانشجویان است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران به نقش مهم جامعه دانشجویی کشور در دهه چهارم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که دانشجو امروز کشور نباید خود را در دسته بندی ها و گروه های سیاسی محصور کند، تصریح کرد: دانشجویان کشورمان باید بدون افراط و تفریط تنها در مسیر رشد و بالندگی کشور گام بردارند و تا شاهد کشوری مقتدر و با عظمت در جهان باشیم.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر این که دانشجویان باید نسبت به حرکت های انقلابی ملت ایران برای پیشگامی در جهان احساس تکلیف کند، بیان داشت: اگر دانشگاه و دانشجویان ما این گونه عمل کنند به حتم چنین دانشگاهی تضمین کننده آینده انقلاب و نظام و همچنین مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری است./950/202/ب2

ارسال نظرات