۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۲۵۰
حجت الاسلام مؤمنی:

محبان اهل بیت، مقصود اصلی دام های شیطان هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به این که شیطان برای بندگان شایسته خداوند دام پهن کرده است، گفت: امام صادق(ع) خطاب به عبدالله بن جندب، محبان اهل بیت(ع) را مقصود اصلی شیطان در پهن کردن دام عنوان کرده اند.
حجت الاسلام مؤمني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی شامگاه جمعه در سومین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در محل حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شد، به ادامه بحث خود پیرامون «بررسی جایگاه عقل در پیشگیری از گناه و افزایش عبودیت در زندگی انسان» پرداخت و گفت: یکی از اهرم های بسیار مهم در بازدارندگی از گناه عبارت است از نعمت عقل؛ کافی است انسان لحتی درنگ کند که در مقابل آنچه می دهد، چه چیز به دست می آورد.

 

وی با اشاره به این که «دست برداشتن از گناه» و «مبادرت ورزیدن به عبادت خداوند» توصیه ای عقلانی است، افزود: این که به ما گفته شده «تن آدمی شریف است به جان آدمیت»، یعنی حقیقت انسان به عقل او است که انسان را به سمت خدا سوق می دهد؛ پس هر چیزی که انسان را به سمت ولایت شیطان و غفلت بکشاند، عاملی برای جهل خواهد بود.

 

این کارشناس مذهبی، عبودیت پروردگار را مایه جمال باطنی و ظاهری دانست و خاطرنشان کرد: بعضی می خواهند به زور خودشان را زیبا جلوه دهند، در حالی که نور را باید خداوند به جلوه انسان بدهد و یکی از راه های آن، نگاه نکردن به نامحرم است؛ حریم بین محرم و نامحرم نباید شکسته شود، از همین رو باید توجه داشت که فضاهای مجازی خیلی این حریم را می شکنند.

 

حجت الاسلام مؤمنی اظهار کرد: شیطان قوی است و به فرموده قرآن کریم، اگر نتواند از روبرو به انسان ضربه وارد کند، از پشت سر به او ضربه خواهد زد؛ از این رو انسان خیلی باید مراقب باشد و مرتب بگوید «إلهی لا تَکِلنی إلی نَفسی طَرفَهَ عَینٍ أبَداً.»

 

وی با اشاره به این که شیطان برای بندگان شایسته خداوند دام پهن کرده است، گفت: امام صادق(ع) خطاب به عبدالله بن جندب، محبان اهل بیت(ع) را مقصود اصلی شیطان در پهن کردن دام عنوان کرده اند.

 

این کارشناس مذهبی در پایان تأکید کرد: این که عده ای بگویند «نفهمیدیم چطور گناه کردیم»، خیلی نامربوط است، چرا که قدرتی بالاتر از قدرت خداوند وجود ندارد و انسان اگر در بدترین شرایط هم او را بخواند، نجاتش خواهد داد./820/202/ب1

ارسال نظرات