۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۶۲۱۷

انتقاد علمای مسلمان از فتوای جدید قرضاوی

خبرگزاری رسا ـ شماری از علما و اندیشمندان مسلمان از فتوای جدید یوسف قرضاوی مبنی بر این که حمایت از اقتصاد و کالاهای ترکیه واجب شرعی است، انتقاد کردند.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، با صدور فتوای جنجالی خود، حمایت از اقتصاد و کالاهای ترکیه را واجب شرعی بر مسلمانان دانست.


شماری از علما و اندیشمندان مسلمان با انتقاد از یوسف قرضاوی به خاطر صدور این فتوا اعلام کردند: قرضاوی در فتواهای خود از دین به عنوان ابزاری در جهت خدمت به سیاست‌ها و منافع حزبی استفاده می‌کند.


اندیشمندان دینی تأکید کرد: اتخاذ این موضع از سوی قرضاوی نسبت به ترکیه، تحریف دین و بهره‌گیری از آیات قرآن برای اختلاف سیاسی با هدف خدمت به منافع حزبی است.


قرضاوی در تلاشی جدیدی برای تأیید رجب طیب اردوغان، که پیش از این وی را به حضرت موسی(ع) و همپیمان ملائکه تشبیه کرده بود، اعلام کرد: حمایت از اقتصاد ترکیه واجب اسلامی است که روح ایمان و برادری چنین چیزی را می‌طلبد، بنابر این پذیرش حکومت ترکیه بر مسلمانان و ایستادگی در کنار ترکیه واجب شرعی است که آیات روشن قرآن و سنت صحیح نبوی بر آن تاکید دارد./982/ب101/ک

ارسال نظرات