۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۰۶۲۰۰
آیت الله سلیمانی:

دانشگاه نباید به محل مناقشات سیاسی تبدیل شود/ تشکیل جلسات مناظره خوب و بد را نمایان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سلیمانی با اشاره به نفوذ دشمنان به فضای دانشگاه گفت: مخالفان نظام که نتوانسته‌اند از دروازه رسمی دانشگاه ورود کنند، از دیوار دانشگاه پا به این محیط گذاشته‌اند و در راستای اهداف خود یارگیری از دانشجویان را آغاز کرده‌ تا دانشجو را پلی به سوی آرمان‌های جناحی، حزبی و سیاسی خود قرار دهند.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان سرمایه گران‌سنگ و بی‌نظیر جامعه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: دوست‌داران انقلاب از دانشجویان انتظار و مطالبه دارند که برای اقتدار میهن تلاش کنند افزون بر اینکه خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود توقعاتی دارند، اصل نظام، رهبری و مردم نیز از دانشجویان انتظاراتی دارند.

 

وی با اشاره به نفوذ دشمنان به فضای دانشگاه اظهار داشت: امروز دشمنان نظام سعی دارند تا در بین دانشجویان رخنه و از این قشر فرهیخته به عنوان طعمه بهره‌برداری کنند.

 

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: در جامعه انقلابی که نظام آن برخاسته از مبانی دین و رهبری آن بر پایه تفکرات داهیانه امام امت و رهبر معظم انقلاب است، از دانشجویان انتظار می‌رود که چهار رکن نظام را مورد توجه قرار دهند.

 

وی ادامه داد: دانشجویان با بدانند که حکومت ما یک حکومت دینی و نه سکولار است همچنین انقلاب ما یک انقلاب دینی بوده و صرفا اهداف سیاسی را دنبال نمی‌کند افزون بر اینها خط ما خط امام و رهبری است.

 

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: مخالفان نظام که نتوانسته‌اند از دروازه رسمی دانشگاه ورود کنند، از دیوار دانشگاه پا به این محیط گذاشته‌اند و در راستای اهداف خود یارگیری از دانشجویان را آغاز کرده‌اند تا دانشجو را پلی به سوی آرمان‌های جناحی، حزبی و سیاسی خود قرار دهند.

 

وی ابراز داشت: دانشگاه باید محل علم و ایمان و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب باشد نه اینکه به عرصه‌ای برای تاخت و تاز گروه‌های خاص با اهداف شوم قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی‌های یک دانشجو، خواستار تشکیل جلسات مناظره دوجانبه در دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: اینکه کسانی برای سخنرانی و ارائه دیدگاه و مواضع به دانشگاه دعوت شوند، کار خوبی است اما باید میان دانشجو و دانش‌آموز تفاوت قائل شد دانشجو بر خلاف دانش‌آموز که معلم به طور یک جانبه به او علم می‌آموزد، در میان کلام استاد سؤال و مطالبه‌گری می‌کند او جوینده است و مستمع یک جانبه نیست از این رو در سخنرانی‌ها باید مخالفان نیز فرصت اظهار نظر داشته باشند و به نوعی مناظره و مباحثه برسند؛ زیرا اینگونه است که خوب و بد یا زشت و زیبا نمایان می‌شود.

 

وی افزود: در آستانه انتخابات، دانشگاه باید محلی باشد که تمام کاندیداها دعوت شوند و کارنامه عمل آنها جلوی آنان قرار گیرد و دانشجویان از آنان مطالبه کنند؛ زیرا دانشگاه محل آزمایش است.

 

آیت الله سلیمانی یادآور شد: دانشجو باید سیاسی بودن و نه سیاست زدگی و سیاسی بازی را در خود داشته باشد، باید با تکیه بر ارمان‌های نظام و انقلاب، تحلیل داشته باشد نه اینکه از تحلیل‌های دیگران تبعیت کند.

 

وی تصریح کرد: دانشجویان امید امروز مملکت و مسؤولان آینده نظام هستند نباید زمینه‌ای فراهم شود تا نقش پیاده‌نظام احزاب و جریان‌ها را بازی کنند اگر دو روز یعنی 16 و 27 آذر با نام دانشجویان گره خورده، به دلیل نقش مهم آنان در نظام است.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانان متدین دانشگاه‌ها گفت: مسؤولان نباید ‌با عناصر ارزشی و انقلابی دانشگاه‌ها مقابله کنند بلکه باید فرصت بیشتری به آنان داده شود از این رو هیچ‌گاه نباید دانشگاه به محل مناقشات سیاسی و حزبی تبدیل شود./831/201/ب1

ارسال نظرات