۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۰۶۵
اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

حمایت از اقتصاد ترکیه واجب شرعی است

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ریاست مفتی اخوانی آن، بر وجوب حمایت از اقتصاد ترکیه در شرایط کنونی فتوا داد.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ریاست یوسف قرضاوی از رهبران متواری اخوان المسلمین ضمن عادلانه شمردن سیاست‌های ترکیه، فتوای وجوب حمایت از تولیدات و اقتصاد ترکیه را صادر کرد.


در بیانیه صادره از سوی این اتحادیه آمده است: تمامی مسلمانان از افراد گرفته تا شرکت‌ها و دولت‌ها را به جانبداری از ترکیه در قضایای عادلانه دعوت کرده و بر وجوب حمایت از تولیدات ترکیه‌ای و اقتصاد این کشور با تمامی وسایل ممکن فتوا می‌دهیم.


اتحادیه علمای مسلمان افزود: حمایت از اقتصاد ترکیه واجب اسلامی است که روح ایمان و برادری چنین چیزی را می‌طلبد، بنابر این پذیرش حکومت ترکیه بر مسلمانان و ایستادگی در کنار ترکیه واجب شرعی است که آیات روشن قرآن و سنت صحیح نبوی بر آن تاکید دارد.


این اتحادیه در پایان خاطر نشان کرد: با نگرانی بسیار زیاد سرانجام درگیری و اختلاف میان ترکیه و روسیه را در پی سقوط هواپیمای سوری پیگیری می‌کنیم و تنها چیزی که تا به این لحظه به آن رسیدیم تدابیر ظالمانه روسیه نظیر تحریم اقتصادی بوده‌ایم./981/ب901/ک

ارسال نظرات