۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۰۶۰۶۱
استاد علوم سیاسی قاهره:

الازهر در برابر شبهه افکنی اتحادیه علمای مسلمان سکوت نکند

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره با اشاره به انحراف فکری اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر لزوم پاسخ به شبهات این اتحادیه از سوی الازهر تاکید کرد.
الازهر در برابر شبهه افکنی اتحادیه علمای مسلمان سکوت نکند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اکرام بدرالدین استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره با اشاره به آنکه «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» به ریاست یوسف قرضاوی یک سازمان سیاسی است و نه دینی خاطر نشان کرد که قطر و ترکیه از این اتحادیه به عنوان نماد جمعیت اخوان المسلمین حمایت می‌کنند.


بدرالدین افزود: دخالت‌های این اتحادیه در امور سیاسی نظیر صدور بیانیه‌ای در تایید رفتارهای بین المللی ترکیه نه تنها ناصحیح بلکه بدون هیچگونه تاثیری بر جامعه اسلامی است، زیرا جهان اسلام الازهر مصر را موسسه‌ای دینی و نشر دهنده اسلام معتدل می‌پندارد.


وی خاطر نشان کرد: نظرات یوسف قرضاوی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، اعتقاد مسلمانان یا جامعه اسلامی نیست بلکه وی تنها نظرات شخصی خود را مطرح می‌سازد.


استاد دانشگاه قاهره ادامه داد: الازهر مصر باید تمام قوای خود را در رد این اتحادیه بسیج کند و از نشر تصویر غلط از اسلام به عنوان حامی تروریسم جلوگیری کرده و با تکیه بر جایگاهش در جهان اسلام، چهره صحیح و معتدل از اسلام را به همگان عرضه کند.


بدرالدین با اشاره به راهکارهای مبارزه با این اتحادیه تصریح کرد: تاسیس شبکه‌های تلویزیونی، راه اندازی نشریاتی که با مطرح ساختن دیدگاه این اتحادیه به شبهات آنان پاسخ داده و این پاسخ‌ها را به زبان‌های گوناگون نشر می‌دهند و یا نقد مبانی فکری اتحادیه منسوب به قرضاوی از سوی نهادی اعتدال‌گرا همچون الازهر از راهکارهای مبارزه با این مجموعه است./981/ب901/ک

ارسال نظرات