۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۰۵۵۲۸

تظاهرات مردم لهستان در اعتراض به حمایت ترکیه از تروریسم

خبرگزاری رسا ـ مردم لهستان در اعتراض به اقدامات دولت ترکیه در حمایت از تروریسم روز شنبه در مقابل سفارت این کشور در ورشو تظاهرات کردند.
اردوغان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات کنندگان معترض لهستانی اعلام کردند: ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو نقش زیادی در بی ثباتی خاورمیانه طی سال های اخیر داشته و مسئول تشدید اقدامات گروه های تروریستی سازمان یافته است.

 

ماتیوژ پیسکورسکی از فعالان سیاسی لهستانی در این باره تاکید کرد: ترکیه هواپیمای روسی را سرنگون کرد و در نتیجه این مساله را تایید نموده است که از منافع سازمان تروریستی داعش حمایت می کند.

 

وی تصریح کرد: ترکیه منافع زیادی دارد، در سال های اخیر بخش زیادی از این منافع مربوط به تجارت نفت با داعش بوده است.

 

این سیاستمدار لهستانی از ترکیه خواست تا دست از حمایت از گروه های تروریستی بردارد، چرا که اقدامات آنکارا به ضرر کل اروپا خواهد بود.

 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: جنگنده های ترکیه پس از بمب افکن سوخو 24 روسیه را سرنگون کردند که این جنگنده روسی کاروانی از نفت قاچاق داعش برای ترکیه را منهدم کرده است.

 

موفق الربیعی رهبر حزب ائتلاف قانون در پارلمان عراق نیز تاکید کرد: نهادهای امنیتی برآورد می کنند که گروه تروریستی داعش از فروش نفت و گاز قاچاق عراق در بازار سیاه ترکیه، طی 8 ماه گذشته 800 میلیون دلار درآمد کسب کرده است./982/ب101/ک

ارسال نظرات