۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۳۹۱

تردد بدون ویزای زائران حسینی به عراق کذب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که تردد بدون ویزای زائران حسینی به عراق کذب است، گفت: تمام مسؤولان استان به صورت منسجم و هماهنگ در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.
راهپيمايي زائران حسيني در آستانه اربعين حسيني

امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آخرین وضعیت اعزام زائران اربعین حسینی و روند صدور ویزا در تبریز اظهار داشت: در نمایندگی کنسولگری عراق در تبریز تا کنون در حدود 48 هزار ویزا صادر شده است.


وی با بیان این‌که تردد بدون ویزا زایران حسینی به عراق کذب است و تمام زایران باید ویزا داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسؤولیت خدمت رسانی به زائران در مرز شلمچه بر عهده استان آذربایجان‌شرقی است که بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده بیش از 400 هزار نفر تا کنون از این مرز بین المللی وارد کشور عراق شده اند.


روحی ملکی با بیان اینکه تمام مسؤولان استان به صورت منسجم و هماهنگ در خدمت زائران اربعین حسینی هستند، افزود: مدیر و کارکنان حج و زیارت استان اردبیل و فرمانده سپاه عاشورا نیز در منطقه حضور دارند و از مسیر مرز شلمچه تا نجف و کربلا کنار ستاد اربعین مشغول خدمات رسانی به زائران اباعبدالله حسین(ع) هستند.


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی افزود: تعدادی از بانوان خادم اباعبدالله الحسین(ع) و 90 نفر دیگر از خادمان حسینی از آذربایجان شرقی در مرز شلمچه حضور دارند و در کنار خدمات یاد شده خدمات پزشکی و درمانی ،راهنمایی زایران و رانندگان را در مرز ایران و عراق و همچنین سمت عراق انجام می دهند.


وی با بیان این‌که بیش از 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس برای حمل حدود 2 میلیون نفر از زائران اربعین حسینی از نقاط مختلف کشور به عراق و برعکس ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: ستاد عالی سیاست گذاری و هماهنگی عتبات بهمن ماه سال گذشته در وزارت کشور ایجاد شد که وظایفی نیز بر عهده ستادهای استانی گذاشته شد.


روحی ملکی ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته در خصوص مسئولیت استان آذربایجان شرقی در مرز شملچه و تفاهم نامه ای که بین شهرداری تبریز و ستاد بازسازی عتبات عالیات منعقد شده، این شهرداری خدمات گسترده ای را در بخش های مختلف ایاب و ذهاب، برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پیش بینی کرده است.


وی با بیان اینکه این خدمات از چند روز قبل آغاز و همزمان با اربعین شتاب بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: این اقدامات، در مرز شملچه، با استقرار 50 دستگاه از اتوبوس های شرکت واحد برای انتقال زائران از مرز تا شهر بصره آغاز شده و نقش موثری در جلوگیری از ازدحام و معطلی زوار خواهد داشت.


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی افزود: پذیرایی از زائران، تدارک وعده های غذایی، ایجاد سرویس های سیار دستشویی و حمام و همچنین ایجاد زمینه های اسکان زائران و خدمتگزاران از جمله برنامه هایی است که شهرداری تبریز مطابق تفاهم نامه منعقده با ستاد بازسازی عتبات عالیات در روزهای منتهی به اربعین سرور و سالار شهیدان، اجرا خواهد کرد./935/303/ب1

ارسال نظرات