۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۰۵۳۵۲
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی در ساخت تمامی تجهیزات نظامی خودکفا شده است

خبرگزاری رساـ فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اکنون همه تجهیزات نظامی نیروی دریایی ایران بومی است، افزود: این نیرو در ساخت و نگهداری تمامی تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده است.
فرمانده موشکي نيروي دريايي ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امیر دریادار دوم علی وفادار، فرمانده موشکی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در دیدار با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری که به مناسبت هفتم آذر، روز نیروی دریایی انجام شد، با اشاره به توان نیروی دریایی در مواجهه با هر گونه تهدید دشمنان، اظهار کرد: نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس امتحان خود را در دفاع از کشور و نظام اسلامی اثبات کرد.

 

وی با یادآوری اینکه نیروی دریایی در همان اوایل جنگ تحمیلی درس بزرگی به رژیم بعث عراق داد و هفتم آذرماه سال 59 در عملیات مروارید سه چهارم از شناورها و دو سکوی نفتی عراق را به طور کامل منهدم کرد، افزود: در آن زمان این عملیات همه صادرات نفت عراق را به طور کامل قطع کرد و ضربه بزرگی به رژیم صدام زد.

 

امیر دریادار دوم وفادار ادامه داد: در همان زمان پس از این عملیات غرورآفرین افسران نیروی دریایی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده و معظم له نیز به مناسبت شهادت افسران نیروی دریایی، هفتم آذر را به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری کردند.

 

وی با اشاره به اینکه از زمان جنگ تحمیلی تاکنون توان و قدرت نظامی و علمی نیروی دریایی روز به روز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به فضل الهی و درایت رهبر معظم انقلاب، اکنون نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی کشور به چنان قدرت و موقعیتی دست یافته اند که هیچ قدرتی در منطقه و جهان نمی تواند حتی فکر تجاوز به کشور ما را به ذهن خود راه دهد.

 

فرمانده موشکی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به مؤفقیت های نیروهای دریایی در زمینه علمی و نظامی، اظهار کرد: با تلاش دانشمندان جوان کشور، نیروی دریایی در دست یابی به فناوری های روز دنیا مؤفقیت های زیادی کسب کرده و اکنون همه تجهیزات نظامی این نیرو بومی شده و از سوی دانشمندان توانمند کشور طراحی و ساخته می شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروی دریایی کشور در زمینه ساخت ناوشکن ها و انواع موشک ها خودکفا شده است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی با همکاری افزون بر 120 مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی توانسته از نظر تمامی تجهیزات مورد نیاز و سلاح های پیشرفته به خودکفایی رسیده و اکنون همه شناورها و سلاح های مورد نیاز برای این شناورها نیز در داخل کشور تولید می شود.

 

امیر دریادار دوم وفادار تصریح کرد: در رزمایش های ارتش تنها بخش کوچکی از تجهیزات و توانمندی ها به نمایش گذاشته می شوند و سلاح هایی که پرتاب و یا شلیک می شوند تنها بخش جزئی از توان و تجهیزات نظامی کشور محسوب می شوند.

 

وی با یادآوری اینکه استقلال در تمامی جوانب یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ایران بود، افزود: نیروی دریایی با عمل به این شعار اکنون در زمینه تولید تمامی تجهیزات و سلاح های مورد نیاز به خودکفایی رسیده و در این زمینه استقلال کامل دارد.

 

امیر دریادار دوم وفادار با بیان اینکه وابستگی در زمینه تجهیزات و سلاح های دفاعی یکی از بدترین انواع وابستگی به خارج به شمار می رود، اضافه کرد: تجربه ثابت کرده که در این زمینه باید کاملا بر روی پای خود بایستیم چرا که اگر به کشورهای دیگر نیازمند باشیم آنها در زمان نیاز به ما کمک نمی کنند.

 

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه به آب انداختن ناوشکن دماوند آخرین دستاورد نیروی دریایی بود، افزود: این ناوشکن همکلاس ناوشکن جماران است.

 

به گفته وی همچنین امسال ناوشکن موشک انداز درفش نیز از سوی متخصصان نیروی دریایی در دست ساخت بوده و افزون بر این نیروی دریایی در زمینه نگهداری و تعمیر انواع زیر دریایی ها به خودکفایی رسیده است.

 

گفتنی است، فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت هفتم آذر، سالروز حماسه آفرینی ناو موشک انداز قهرمان پیکان و تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی و خانواده شهدا به خراسان شمالی سفر کرده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات