۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۰۴۸۶۳

همایش روحانیان کاروان‌های عتبات در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه از برگزاری همایش روحانیان، مداحان و مدیران کاروان‌های عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی در تبریز خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری همایش روحانیان، مداحان و مدیران کاروان‌های عتبات عالیات استان خبر داد و اظهار داشت: این همایش فردا پنج شنبه پنجم آذر ماه از ساعت 9:30 در سالن مجموعه فرهنگی دکتر مبین تبریز برگزار می‌شود.

 


وی با تشریح اهداف برگزاری این همایش آموزشی و توجیهی یک روزه خاطرنشان کرد: همایش روحانیان، مداحان و مدیران کاروان‌های عتبات عالیات به منظور ایجاد هماهنگی های لازم، بررسی سیاست‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، توصیه‌ها، بایدها و نبایدهای سفر عتبات عالیات برگزار می شود.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که این همایش به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی برگزار می شود، گفت: همایش با حضور حجت الاسلام رجبعلی زمانی، مشاور امور استان‌ها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده روحانیان و مداحان فعال در شبکه عتبات عالیات اظهار داشت: طبق ارزیابی های بعمل آمده قریب به اتفاق زائران و عوامل دست اندرکار کاروان های زیارتی استان از عملکرد مداحان و روحانیان رضایت دارند.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که روحانیان و مداحان در دوره‌های ویژه آموزشی شرکت کرده و پس از احراز شرایط لازم و کسب موفقیت در آزمون های مربوطه در کاروان های زیارتی فعالیت می کنند، افزود: با توجه به صبغه دینی و فرهنگی منطقه آذربایجان خوشبختانه هم زائران و هم عوامل اعزامی استان با معرفت و اخلاق حسنه در اماکن متبرکه عراق حضور می یابند.

 


وی ادامه داد: همایش فردا با هدف ارتقای سطح آگاهی و معلومات دینی و سیاسی، اخلاقی و امنیت سفر، فلسفه زیارت و اهمیت سفر به عتبات عالیات، نحوه تعامل با مدیران کاروان‌ها، ارائه توصیه‌های ضروری به زائران، تبیین سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری، تحلیل اوضاع فعلی کشور عراق، تبیین اماکن زیارتی عراق، بایدها و نبایدهای سفر به عتبات عالیات برگزار می شود.

 


مسؤول دفتر نمایندگی بعثهِ مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی از همکاری حدود 500 روحانی و مداح با شبکه عتبات عالیات این استان خبر داد و افزود: استقبال مردم استان آذربایجان شرقی برای شرکت در همایش بزرگ شیعیان جهان در اربعین حسینی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است./935/302/ب1

ارسال نظرات