۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۰۴۷۸۶
زاکانی در نشست اصولگرایان قم:

اطرافیان و نزدیکان لاریجانی معتقدند وی قصد ائتلاف با دولت را دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اطرافیان و نزدیکان آقای لاریجانی بر این باورند که ایشان به سمت دولت گرایش داشته و قصد ائتلاف با دولت دارد؛ جبهه اصولگرا دوست دارد که رییس مجلس موضع پیشین خود را تغییر ندهد و به ائتلاف دولت نپیوندد.
عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست سیاسی بصیرتی مجمع اصول گرایان استان قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های اصولگرایان اظهار داشت: این حزب برای فعالیت، نیاز به یک الگو دارد که بهترین آن را رهبر معظم انقلاب ارائه کردند؛ در اردبیهشت 1380 تمامی جناح ها به محضر ایشان فراخوانده شدند، و قرار شد که همه جناح ها در کنار هم جمع شوند و جبهه انقلاب را تشکیل دهند.

 

وی به فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود: در انتخابات سال 88 مشخص شد که دشمن برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران تلاش های گسترده ای کرده است؛ نامزد انتخاباتی گروه سبز را حتی رسما از رادیو اسرائیل تبلیغ می کردند؛ در آن سال بود که نقشه های دشمنان اسلام و ایران برملا شد و در سال 1392 نیز فیلم تبلیغاتی یکی از نامزدهای انتخاباتی را پخش کردند.

 

زاکانی به مشخصه های احزاب ازدیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای احزاب سه ویژگی مهم تعریف کرده اند و فرمودند، احزاب باید دارای سه ویژگی باشند؛ نخست این که یک مرکز فهیم و تولیدگر داشته باشند؛ احزاب نیاز به یک بدنه سازماندهی و یک ارتباط دوطرفه اجتماعی و فعال دارند.

 

وی ادامه داد: زمانی که آقای روحانی در دهه 70 قصد تشکیل حزب اعتدال و توسعه را داشت، رهبر معظم انقلاب به وی فرمود، احزاب دو نوع هستند و حزبی که برای قدرت می آید برای جامعه مضر است، اما حزبی که برای تولید فکر، روشنگری و بصیرت می آید، حزبی است که جامعه به آن نیاز دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افرود: احزابی که در حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران فعال هستند، شمارشان به حدود 230 حزب می رسد؛ البته بیشتر احزابی که دارای مجوز هستند، غیر فعال بوده و فقط در زمان انتخابات فعالیت خود را از سر گیری می کنند؛ شکل‏گیری چنین مجمعی در استان قم برای کشور خوب و مفید است و امیدواریم که منشأ خیرات قرار بگیرد.

 

وی به اتحاد در میان اصولگرایان تأکید و ابراز کرد: در این برهه زمانی حساس، باید به سمت همگرایی و و حدت پیش برویم و از هرگونه تفرقه خود داری کنیم، چرا که هر بار که بین ما اختلاف پیش آمده، با وجود این که رقبا توانایی پیروزی نداشتند، از این موقعیت کمال استفاده را کرده و موفق میدان شده اند.

 

زاکانی با انتقاد از حزب اصلاح طلب تصریح کرد: هر گاه مردم در انتخابات، کاندیدای حزب اطلاحات را انتخاب کنند، مردمی فرهیخته و آگاه هستند؛ در عین حال زمانی که رأی نمی آورند به مردم توهین می کنند و جوهره وجود خود را نمایان می کنند؛ مردم را به حرکت های سطحی و پوپولیستی متهم می کنند.

 

وی به شکایت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از وی اشاره و اظهار داشت: مطلبی که در مجله پنجره چاپ شده بود به مذاق رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خوش نیامد و منجر به شکایت وی از بنده شد؛ در این دادگاه، نکاتی را گفتم که باعث تبرئه شدن بنده شد؛ به عنوان مثال گفتم، آقای هاشمی در مقاطعی به نحوی عمل کرده و در جای دیگر به گونه دیگر عمل کرده که با هم همخوانی ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی مسؤولان و سران دولتی، به دنبال دو دسته کردن جامعه هستند؛ دوست دارند مردم آن طور که آن ها می خواهند فکر کنند و در انتخابات، کسی انتخاب شود که خودشان سفارش کرده اند و اهمیتی به حضور پر شور مردم نمی دهند.

 

زاکانی استان قم را پایتخت انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: مردم باید آگاه شود و استان قم پایتخت انقلاب اسلامی است؛ باید جبهه واحدی را برای انتخاب شکل دهند و بصیرت مردم را به گونه ای افزایش دهند که خط انقلاب در کشور باقی بماند.

 

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره پس از برجام اشاره و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بسیار سفارش کردند که ایام پس از برجام، مهم‏تر از خود برجام است؛ نفوذ از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما پس از برجام، شدت آن مضاعف پیدا کرده است.

 

 زاکانی زمینه های نفوذ را تشریح کرد و گفت: نفوذ در سه جهت انجام می شود؛ نفوذ به افکار مردم و اعتقاد زدایی، مهم ترین نوع نفوذ است که گذشته انقلاب اسلامی را خالی می کند؛ اسلام را وارونه جلوه می دهند و مردم را نسبت به اسلام بدبین می کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نفوذ دوم را در مجموعه های مدنی دانست و ابراز کرد: با نفوذ در مجموعه های مدنی، انقلاب را تو خالی جلوه می دهند و این تفکر را در بین مردم تثبیت می کنند و خواستگاه جوامع مدنی را در راستای استکبار و سلطه قرار می دهند.

 

وی مسؤولان عالی رتبه کشور را جهت سوم نفوذ دانست و اظهار داشت: مسؤولان و نخبگان سیاسی و اجرایی کشور قشر سوم نفوذ هستند؛ برای این افراد اطلاعات غلط ارسال می کنند تا اشتباه محاسباتی پیدا کنند؛ به کانون های تصمیم سازی نفوذ می کنند و تصمیمات اشتباه به مسؤولان انتقال می دهند؛ در نهایت، عناصر خود را به قدرت می رسانند تا به عمد تصمیمات اشتباه بگیرند.

 

زاکانی از اظهارات برخی مسؤولان که معتقدند باید به جامعه جهانی بپیوندیم تصریح کرد: برخی می گویند ما برویم عضو جامعه جهانی بشویم و زیر سایه آمریکا فعالیت کنیم؛ مسیری که این افراد انتخاب کرده اند، جمهوری اسلامی ایران را به ناکجا آباد می برد.

 

وی به انواع رفتار در عرصه بین الملل پرداخت و عنوان کرد: دو نوع برخورد در زمانی که فاجعه منا رخ داد، وجود داشت؛ نوع اول آن که وزیر امور خارجه از آن استفاده کرد، با پاسخ وقیحانه طرف عربستانی رو به رو شد و آبروی انقلاب و ایران را زیر سؤال برد؛ نوع دیگر آن نهیب عزت مندانه از سوی رهبر معظم انقلاب بود که نتیجه آن را به خوبی شاهد بودیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عقاید نیروهای دوم خرداد اشاره و ابراز کرد: عده ای که به دوم خردادی معروف هستند، می خواستند در پوشش گفت و گوی تمدن ها حتی با طالبان و اسرائیل هم گفت و گو کنند و دست از حمایت فلسطین بردارند؛ مشکلات کشور، فقط به دست خودمان و با تکیه بر مردم حل می شود، در حالی که این افراد معتقدند، بدون همکاری با آمریکا نمی شود مشکلات را حل کرد.

 

وی درباره موضع گیری های اخیر رییس مجلس اظهار داشت: اطرافیان و نزدیکان رییس مجلس شورای اسلامی، بر این باورند که آقای لاریجانی به سمت دولت گرایش داشته و قصد ائتلاف با دولت دارد؛ جبهه اصولگرا دوست دارد که رییس مجلس موضع پیشین خود را تغییر ندهد و به ائتلاف دولت نپیوندد./840/پ202/ج

 

ارسال نظرات