۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۳۰۴۰۵۷
مسؤول سازمان حج و زیارت بوشهر:

19 هزار بوشهری در سایت "سماح" برای کربلا ثبت نام کرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان حج و زیارت استان بوشهر گفت: آمار ثبت نامی‌ها تا حدود سی‌ویک هزار نفر رسیده بود، اما چون تعدادی انصراف دادند و نرفتند، حدود نوزده هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، تقریباً شش هزار نفر مدارک خود را تحویل داده‌اند.
پياده روي اربعين حسيني از ايران تا کربلا (شهر چغادک بوشهر)

 

وی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت به آن دسته از افرادی که تاکنون ثبت‌نام کرده اند ولی هنوز مدارک خود را تحویل نداده‌اند، یک فرصت چهل‌وهشت ساعته داده است تا نسبت به تحویل مدارک خود اقدام کنند و اگر کسی پس ‌از این مهلت، مدارک خود را تحویل ندهد، به‌منزله انصراف وی تلقی خواهد شد.

 

رنجبر افزود: اما کسانی که جدیداً می‌خواهند ثبت‌نام کنند، هیچ مشکلی نداشته و می‌توانند در قالب گروه‌های پنج‌نفره ثبت‌نام کنند.

 

مسؤول سازمان حج و زیارت استان بوشهر تصریح کرد: آمار ثبت نامی‌ها تا حدود سی‌ویک هزار نفر رسیده بود، اما چون تعدادی انصراف دادند و نرفتند، حدود نوزده هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، تقریباً شش هزار نفر مدارک خود را تحویل داده‌اند.

 

وی ادامه داد: ظهر پنجشنبه اولین گروه ویزای خود را گرفتند و حدود شش‌صد بوشهری از روز جمعه می‌توانند از کشور خروج کنند.

  

رنجبر گفت: این ویزاها دو ماه اعتبار دارد و افراد به مدت پانزده روز هم حق اقامت در کشور عراق را دارند.

 

مسؤول سازمان حج و زیارت استان بوشهر، خاطرنشان کرد: هزینه ویزای گروهی برای هر نفر، سی دلار و ده هزار تومان یعنی حدود صدوبیست و پنج هزار تومان می‌شود.

 

وی اشاره کرد: پنج موکب از استان بوشهر، در مسیر نجف تا کربلا، به همراه دیگر موکب‌ها به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

رنجبر تأکید کرد: همان‌طور که سازمان حج و زیارت و مسئولان کشوری اعلام کرده‌اند، ما نیز به زائران توصیه می‌کنیم که بدون گذرنامه و ویزا به مرزها مراجعه نکنند و بعدازاینکه ویزا به دست آن‌ها رسید، ان شاالله به سمت مرزها حرکت کنند و توصیه‌های بهداشتی و امنیتی مسئولین را جدی بگیرند و نسبت رعایت آن اهتمام داشته باشند./846/302/ب3

ارسال نظرات