۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۳۹۶۷
خطیبان جمعه فرانسه:

عناصر داعش خوارج زمان هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه مساجد فرانسه در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، عناصر گروه تروریستی داعش را خوارج زمان معرفی کردند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای دیانت اسلامی فرانسه دیروز، 29 آبان‌ماه، متنی تنظیم‌شده در اختیار خطبای جمعه سراسر این کشور قرار داد که در آن برهان‌های دینی علیه خشونت با استناد به آیات قرآن کریم ذکر شده بود.

 

خطیبان جمعه فرانسه اعلام کردند: اقدامات جنایتکارانه پاریس را گروهی مرتکب شدند که مدعی پیروی از اسلام هستند و عملیات تروریستی خود را جهاد می‌نامند؛ این در حالی است که اسلام واقعی از اعتقاد نفرت‌آمیز و خشونت به دور است و در حقیقت، داعش و گروه‌های تروریستی خوارج زمان هستند.

 

خطیان جمعه فرانسه، حمایت کامل خود را از ارزش‌های این کشور اعلام کردند.

 

همچنین در شهر «استراسبورگ» در شرق فرانسه، رهبران محلی از کاتولیک پروتستان و یهود در حمایت از مسلمانان در مساجد حضور پیدا کردند.‌‌‌

 

اتحادیه مساجد فرانسه که اکثر اعضای آن را مراکشی‌ها تشکیل می‌دهند، اعلام کرد: باید مسلمانان فرانسه تظاهرات و جلساتی با ادیان دیگر جهت مقابله با تلاش‌های گروه تروریستی داعش برگزار کنند.

 

مقامات فرانسوی همچنین، مسجد شهر «برست» را پس از آن که دولت متعهد شد که مساجدی را که از نفرت و خشونت حمایت می‌کنند، خواهد بست، مورد بازرسی قرار دادند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات