۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۷۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به حوادث پاریس:

تروریسم دامان حامیانش را گرفت/ احتمال توطئه‌چینی برای حمله مجدد به خاورمیانه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حوادث اخیر فرانسه و کشته شدن حدود 130 نفر در انفجارهای عوامل داعش در پاریس، گفت: در این وقایع تروریسم سرانجام دامان حامیانش را گرفت.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در پاریس و کشته شدن حدود 130 نفر در این وقایع، اظهار کرد: ما از کشته شدن انسان ها در هیچ کشوری خوشحال نمی شویم اما سران دولت های غربی و اروپایی باید عوامل این کشتار و نقش سیاست های خود در این زمینه را ریشه یابی کنند.

 

وی با بیان اینکه هیچ عملی در این عالم بدون پاسخ باقی نمانده و کسی که برای دیگران چاه بکند سرانجام خود به درون چاه می افتد، افزود: همچنین ظالمی که به دیگران ظلم می کند عاقبت خود نیز گرفتار ظلم می شود که این مورد در وقایع اخیر فرانسه کاملا اثبات شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بیش از پنج سال است که کشورهای اروپایی و آمریکایی از داعش در سوریه در برابر بشاراسد و حکومت قانونی این کشور، حمایت تسلیحاتی و مالی می کنند و اکنون نیز خود گرفتار این تروریسم شده اند.

 

وی با بیان اینکه در حوادث پاریس تروریسم دامان حامیان خود را گرفت، خاطرنشان کرد: مردم و سران کشورهای اروپایی و غربی باید درد مردم سوریه و عراق و ناامنی، کشتار و تخریب در این کشورها را درک کرده و از حمایت تروریست ها دست بردارند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه حوادث پاریس دارای چند جنبه هستند، افزود: یکی از جنبه های این حوادث احتمال توطئه چینی جبهه استکبار برای حمله مجدد به خاورمیانه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همان گونه که حملات یازدهم سپتامبر به آمریکا زمینه حمله به افغانستان و عراق را فراهم کرد احتمال دارد این بار نیز مستکبران و کشورهای اروپایی و غربی خود این توطئه را اجرا کرده باشند تا به بهانه ناامنی در کشورهای آنها از سوی تروریست ها، بار دیگر دنیا را ناامن کنند.

 

حوادث پاریس؛ دستاویزی برای به جریان انداختن دوباره جو اسلام‌هراسی در دنیا

امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی و اروپایی شیطان و فریب کار هستند، تصریح کرد: آنها حاضر هستند کشور خود را ناامن کرده و با بدبین کردن اذهان مردم علیه اسلام و مسلمانان، تمام دنیا را ناامن کنند تا بتوانند با استفاده از این ناامنی به اهداف شوم خود در منطقه دست یابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اروپا مدعی مهد تمدن بودن است اما درواقع در توحش زندگی می کنند به همین دلیل باید مسلمانان مراقب توطئه های آنها باشند چرا که احتمال دارد این جریان ها و وقایع، مقدمه یک حضور دیگر دشمنان در منطقه باشد.

 

وی تصریح کرد: همچنین دیگر احتمال حملات پاریس نیز این است که بعد از مؤفقیت مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی، جو اسلام هراسی اندکی در دنیا کاهش پیدا کرده بود و کشورهای غربی با اجرای این توطئه و وقایع تروریستی در پاریس قصد دارند بار دیگر جریان اسلام هراسی در دنیا را به حرکت وادارند. 

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به جمعیت هفت میلیونی مسلمانان در فرانسه، افزود: بعد از مذاکرات هسته ای اندکی از فشار به مسلمانان کاهش یافته بود اما دشمنان اسلام قصد دارند به بهانه های مختلف بار دیگر مسأله فشار به جامعه مسلمانان در کشورهای غربی و اروپایی را به صدر برنامه های خود بیاورند.

 

سوریه و عراق با تفکر بسیجی در برابر تروریست ها ایستادگی می کنند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد، با گرامیداشت پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358، اظهار کرد: به برکت نفس پاک امام خمینی(ره) امروز تفکر بسیج نه تنها در کل کشور جاری و ساری است بلکه به سایر کشورهای منطقه نیز صادر شده است.

 

وی اضافه کرد: امروز تفکر بسیجی به کشورهای عراق، سوریه، بحرین، لبنان و یمن صادر شده و سوریه و عراق نیز با تفکر بسیجی در برابر تروریست ها ایستادگی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه بسیجیان باید بر روی عقاید و آرمان های خود ایستادگی و پافشاری کنند، تصریح کرد: نیروهای بسیجی در این راه نباید از موانع و مشکلات هراسی داشته باشند چرا که راه و هدف آنها نیک و اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: البته از طرف دیگر اعضای بسیج باید مردم دار، مهربان و صبور هم باشند چرا که اگر رفتار نادرستی از سوی یک بسیجی دیده شود آن رفتار به حساب کل نظام نوشته می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: بسیجی فعال بودن به داشتن سابقه بسیج و کارت فعال نیست بلکه بسیجی واقعی و فعال کسی است که در تمام احوال در مسیر ولایت و انقلاب حرکت کند./9314/201/ب1

ارسال نظرات